Aflată deja la a treia ediție, la Ministerul Educației a avut loc reuniunea anuală privind cooperarea în domeniile educației și formării profesionale între România și Franța. Discuțiile au vizat cooperarea în învățământul preuniversitar, universitar, profesional și tehnic, cooperării lingvistice, formării continue a profesorilor, dar și contribuțiile pe care fiecare dintre cele două părți le poate avea în consolidarea conexiunii dintre mediul academic și mediul socio-economic.Printre exemplele de proiecte abordate cu acest prilej se numără dezvoltarea învățământului profesional și tehnic, inclusiv a învățământului dual, mobilitatea elevilor, schimburile de experiență între cadrele didactice, de îndrumare și control, mobilitatea studenților și a staff-ului universitar, precum și sporirea parteneriatelor directe între unitățile și instituțiile de învățământ din cele două țări.
La deschiderea lucrărilor au fost prezenți ministrul Educaței Naționale, Liviu Marian Pop, și ambasadorul Franței în România, Michèle Ramis, care au reliefat bunele relații în domeniul educației înregistrate, de-a lungul timpului, între România și Franța, dar și interesul pentru consolidarea, diversificarea și dezvoltarea cooperării tradiționale la nivel de stat.
„Interesul pe care Ministerul Educației Naționale îl acordă cooperării cu Republica Franceză a fost întotdeauna și rămâne foarte crescut, atât în plan bilateral, cât și în context european. Îmi exprim satisfacția pentru colaborarea fructuoasă în domeniul educației între România și Franța și vă asigur că Ministerul Educației Naționale va continua să facă tot ce ține de competența sa pentru dezvoltarea relațiilor bilaterale”, a declarat ministrul Liviu Marian Pop.
„Mă bucur să văd că prioritățile Ambasadei Franței și ale statului român sunt foarte apropiate, excelenta cooperare bilaterală în domeniul educației fiind o dovadă concludentă în acest sens. Una dintre preocupările noastre majore este promovarea limbii franceze în România, context în care apreciez și vă mulțumesc pentru sprijinul constant acordat”, a afirmat Michèle Ramis.
Reuniunea româno-franceză constituie, anual, prilejul realizării bilanțului acțiunilor de cooperare bilaterală din anul școlar/universitar anterior, dar și cadrul prielnic pentru propunerea, analizarea și planificarea unor noi proiecte comune pentru anul școlar/ universitar în curs.