Acasă Europa Educația are nevoie de o schimbare totală de paradigmă

Educația are nevoie de o schimbare totală de paradigmă

În contextul digitalizării, educația are nevoie de o schimbare totală de paradigmă, a arătat deputatul Diana Tuşa, membru al Delegației Parlamentului României la APCE, în cadrul dezbaterii cu tema ”Remodelarea rolului educației pentru cetățenii digitali” organizată de Comisia pentru cultură, ştiinţă, educaţie şi media a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (APCE) de la Paris.

Cercetările academice recente și documentele de politică internațională semnalează o serie de provocări pentru introducerea tehnologiilor digitale în clasele de cursuri.

Astfel, Tușa a subliniat că există date limitate de cercetare disponibile care pot exprima obiectiv cel mai avantajos mod de a avansa în viitor, iar această problemă depășește cu mult aspectul tehnologic, educația de astăzi având nevoie de o schimbare totală de paradigmă, pornind de la procesul de predare al profesorului, la procesul de învățare al elevilor.

La formarea procesului de predare digitală, punctul de plecare trebuie să fie proiectat cu adevărat pe baza procesului de învățare al elevului și ținând cont de realitățile timpurilor noastre. Practic, elevul trebuie pregătit pentru provocările actuale, renunţându-se – măcar parțial – la concepțiile învechite a șabloanelor educaționale. Bunicii noștri nu aveau calculator sau alt device din primul an de viață, copiii noștri au; iar sistemul educațional trebuie să țină cont de acest lucru și să pregătească elevii pentru viața reală, din timpurile noastre”, a adăugat parlamentarul român.

Totodată, ea a punctat faptul că există o disproporționalitate între unitățile școlare și între sistemele de învățământ, iar acest lucru conduce la lipsa accesului egal la tehnologie și la cunoaștere, astfel contribuindu-se la dezavantajarea comunităților și populațiilor de copii și tineri din întreaga comunitate.

Abilitățile digitale generează o rentabilitate semnificativă în ceea ce privește ocuparea forței de muncă, venituri și alte rezultate sociale pentru cei care le dețin, dar acestea au instituit alte bariere pentru cei care nu le dețin. Rămâne o provocare majoră pentru ca aceleași aptitudini și competențe să fie accesibile tuturor tinerilor”, a concluzionat Tușa.