Remus Azoiţei, din nou pe scena Ateneului: ”Rădăcinile mele rămân româneşti”

Remus Azoiţei, din nou pe scena Ateneului: ”Rădăcinile mele rămân româneşti”

83
0

Orchestra simfonică a Filarmonicii ”George Enescu”, dirijată de Camil Marinescu, va interpreta joi şi vineri, de la orele 19.00, la Sala Mare a Ateneului Român, Concertul în re major pentru vioară şi orchestră, op. 35 de Piotr Ilici Ceaikovski, solist Remus Azoiţei, şi Simfonia nr. 5 de Adrian Iorgulescu.

Prima versiune a Concertului pentru vioară şi orchestră, una dintre cele mai populare lucrări ale lui Ceaikovski, a fost schiţată la începutul anului 1878. În finalul briliant al concertului tripartit, se remarcă pregnantul caracter popular rus. Solistul Remus Azoiţei, singurul român angajat vreodată de Academia Regală de Muzică din Londra, revine în fiecare an, în luna aprilie, pe scena Ateneului Român. ”Vin cu drag să cânt la Ateneu. În aprilie, este vacanţă de Paşti la Royal Academy of Music din Londra. Casa mea e la Londra, însă rămân un produs bicultural. Rădăcinile mele rămân tot româneşti”, a declarat violonistul. Remus Azoiţei cântă pe o vioară Niccolo Gagliano, creată în 1740.

Apreciat ca ‟un virtuoz incurabil cu suflet şi tehnică fabuloasă”, violonistul Remus Azoiţei a debutat la opt ani cu orchestra simfonică din oraşul său natal, Galaţi. După ce în 1995 a absolvit Conservatorul din Bucureşti, clasa Daniel Podlovski, Remus Azoiţei obţine o bursă de studii la renumita Juilliard School din New York. De-a lungul timpului, tânărul muzician a beneficiat si de indrumarea violonistului Bujor Prelipcean. Remus Azoiţei a concertat în săli prestigioase cum ar fi Carnegie Hall in New York, Concertgebouw Amsterdam, Salle Cortot Paris, Konzerthaus Berlin, St-Martin-in-the-Fields şi Wigmore Hall în Londra, Teatro La Fenice Veneţia, Auditorio Nacional Madrid sau Konzerthaus Viena. În 2001, a fost numit profesor de vioară al Academiei Regale de Muzică din Londra, în acel moment fiind cel mai tânăr profesor de vioară din întreaga istorie de 200 ani a Academiei.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ