Turismul de aventură, în creștere
25 de companii românești, consilii județene și asociații de promovare au prezentat, în perioada 6-7 februarie 2018, România ca destinație turistică la nivel internațional, în cadrul Târgului Internațional de Turism pentru Piața Mediteraneeană, din Tel Aviv.
Meșteri populari, precum Daniel Leș, olar, și Florin Cramariuc, meșter în lemn, au prezentat elemente autentice, specific românești, cu scopul de a prezenta potențialul turistic al României și de a spori, astfel, numărul celor interesați atât de turismul tradițional de relaxare, cât și de alte produse turistice, precum turismul de aventură, balnear, medical sau cultural.
România s-a bucurat în ultimii ani de o atenție deosebită în rândul publicului grație destinațiilor variate și ofertante din punct de vedere turistic, precum Transilvania, Bucovina, Banat, București, Delta Dunării și litoralul Mării Negre.
Piața israeliană este una deosebit de importantă pentru România. În anul 2017, Israel s-a situat pe locul al doilea, după Germania, în rândul țărilor din care au venit cei mai mulți turiști în țara noastră.
Târgul Internațional de Turism de la Tel Aviv s-a desfășurat pe o suprafață totală de 4.700 de metri pătrați, din care standul României a ocupat 100 de metri pătrați.
Secretarul de Stat la Ministerul Turismului, Cristina Ionela Tărteaţă, citată de Radio-România Actualități, a remarcat interesul crescut şi pentru alte forme de turism, decât cele deja consacrate – balneo, tratamente de înfrumuseţare, de medicină. ”Chiar discutam cu expozanţii noştri de la stand şi ne povesteau că este în creştere turismul de aventură. Un segment important al turiştilor israelieni se îndreaptă spre turismul de aventură, spre off-road, spre hiking, cycling, mountain-biking, tot ce înseamnă turism de aventură şi ne bucură şi lucrul acesta. Nu mai menţionez turismul de clubbing, ştim toţi că le place foarte mult. Slavă Domnului, avem cu ce să ne prezentăm aici, în special, în timpul verii, dar chiar şi iarna, avem o ofertă bogată înmarile oraşe – city breakuri, turismul de shopping, la fel, înţeleg că este în mare creştere pentru că avem o ofertă mai variată. Per total, numărul lor este în creştere”.