Cea mai amplă campanie de promovare a unităţii naţionale pentru a marca Ziua Limbii Române şi pentru a marca Ziua Independenţei Rep. Moldova a fost lansată la Chişinău de Mişcarea Civică Tinerii Moldovei prin Campania „Tricolorul unităţii naţionale”.
Potrivit Infotag, în cadrul campaniei, care se va desfăşura în perioada 24 august – 14 septembrie, vor fi distribuite un milion de panglici tricolore în toate localităţile Rep. Moldova.
„Scopul campaniei este de a marca Ziua Independenţei şi Ziua Limbii Române ca zile reper din istoria naţională care ne-au ţinut împreună de-a lungul timpului”, se spune în comunicat.
Preşedintele Mişcării, Dinu Plîngău, a menţionat în cadrul lansării campaniei că „tricolorul simbolizează independenţa faţă de URSS, desprinderea de trecutul sovietic şi apropierea de vectorul european”.
Campania se va încheia pe 14 septembrie, când în centrul Chişinăului va fi organizat Marşul Tricolorului, în cadrul căruia va fi desfăşurat şi purtat de participanţi un tricolor de 300 de metri lungime.