72 de trenuri circulă, 24 de ore din 24, între Gara de...

72 de trenuri circulă, 24 de ore din 24, între Gara de Nord București și Aeroportul Otopeni

Prețul unui bilet este 4 lei

Lucrările de dublare a liniei de cale ferată executate între Mogoșoaia și Balotești și de construcție a noii linii pentru Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București au fost finalizate și recepționate.

Lucrările de modernizare a liniei care asigură legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au fost finalizate în proporție de 100%, iar primele trenuri de călători au circulat între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, începând cu 13 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021.

Primii călători care au luat trenul din Aeroport au fost un cuplu de români care venea din Itali, care au aflat din presă despre noua modalitate de transport.

Legătura directă între Gara de Nord şi Aeroport este asigurată pe relaţia Bucureşti Nord – Mogoşoaia – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (şi retur) de 72 de trenuri (36 de perechi).

CFR Călători (operatorul naţional de transport feroviar de călători) operează 42 de trenuri, dintre care 20 circulă între orele 0:00 – 10:16 şi 22 de trenuri, între orele 14:30 – 24:00.

Regio Călători (operator privat de transport feroviar de călători) operează 20 de trenuri, dintre care 12 trenuri circulă între orele 21:50 – 05:36 şi 8 trenuri, între orele 09:50 – 14:56.

De asemenea, Transferoviar Călători (operator privat de transport feroviar de călători) operează 10 trenuri, dintre care 2 trenuri circulă între orele 02:30 – 03:36, 6 trenuri între orele 10:30 – 14:16 şi 2 trenuri în intervalul 20:30 – 21:36.

Aceste intervale orare au ca referinţă orele de plecare/sosire din/în staţia Gara de Nord.

Pentru asigurarea legăturii directe între Gara București Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare, și anume: Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti (contract în valoare 50,5 milioane lei, finanțat de la Bugetul de Stat) și construcție linie nouă pentru Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București (contract în valoare de 412.719.666 lei, finanțat din fonduri europene și buget de stat).

Prin finalizarea lucrărilor cuprinse în cele două obiective de investiţii feroviare ”Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti (7,9 km) și construcție linie nouă pentru Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București (2,95 km), Faza I”, sistemul feroviar asigură o creştere a calităţii serviciilor de transport de călători spre şi de la Aeroport, prin introducerea de trenuri cu mers cadenţat, la un interval de 40 de minute (24h/24h), dar și o variantă avantajoasă pentru transportul de navetă între Gara de Nord București și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, care va dura 20-23 de minute.