Acasă Cultura / Culte Antreprenorii de mâine

Antreprenorii de mâine

O echipă de elevi de la Colegiul Naţional I.L. Caragiale din Bucureşti reprezintă România la finala europeană competiţiei de antreprenoriat Compania anului 2015, organizată de JA Europe la Berlin, în perioada 28 – 31 iulie.

Echipa din România, formată din Vlad Dinu, Alin Ali Hassan, Dumitru Călin şi Elena Laura Codin, elevi la Colegiul Naţional I.L. Caragiale şi coordonaţi de profesoara Mihaela Găvănescu, va concura alături de echipe din 36 de ţări şi îşi va prezenta proiectul de afacere în faţa unui juriu format din personalităţi internaţionale din mediul de afaceri şi din cel academic.

Tinerii s-au calificat la finala europeană câştigând faza naţională a competiţiei de antreprenoriat Junior Achievement, cu aplicatia SmartRead, un soft educaţional pentru smartphone ce îşi propune să revoluţioneze modul în care elevii învaţă şi profesorii predau.

Predatul şi învăţatul se fac în prezent într-un mod ineficient şi obositor – dar trăim în secolul XXI şi există extrem de multe tehnologii care pot îmbunătăţi experienţa elevilor şi a profesorilor la clasă. Prin SmartRead exact asta vrem să facem. Am folosit tehnologii extrem de noi, precum servicii cloud, tag-uri NFC, device-uri iBeacon şi le-am îmbinat cu metode de învăţare extrem de eficiente, precum SQ3R, creând o aplicaţie care le permite elevilor să înveţe într-un mod mai plăcut şi mai eficient, iar profesorilor să predea o lecţie mult mai bună, personalizată pe cerinţele fiecărei clase şi fiecărui elev„, a spus Vlad Dinu, unul dintre fondatorii start-up-ului.

Printr-un sistem unic de întrebări și răspunsuri, aplicația liceenilor îi ajută pe elevi să se evalueze și să rețină mai multe informații din conținutul unui manual sau al unei cărți, prin intermediul unor teste la anumite puncte din carte. Aplicatia poate fi folosita pentru orice disciplina si le este utila si profesorilor, care pot obtine informatii detaliate despre modul in care elevii citesc, despre cei care inregistreaza cele mai bune rezultate, sau despre fragmentele care ii pun pe elevi in dificultate.