ÎNCHIDEȚI
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
vineri, 26 februarie 2021
  • Despre noi
  • Colaboratori
  • Parteneri
  • Contact
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
Acasă Economic / Social Cât a costat până acum promovarea agresivă pe Facebook a candidaților pentru...
  • Economic / Social

Cât a costat până acum promovarea agresivă pe Facebook a candidaților pentru Cotroceni

De către Catalin Dragomir -
12/10/2019

Campania electorală pentru alegerile prezidențiale a înveput oficial sâmbătă, 12 octombrie 2019. 14 candidați au reușit să strângă numărul necesar de semnături pentru a participa la cursa pentru Cotroceni. Cum promovarea agresivă în online a candidaților a început însă cu cel puțin o lună înainte, am fost curios să văd câți bani a cheltuit fiecare pe Facebook, scrie jurnalistul Vlad Popovici pe HotNews.ro.

Politicienii au înțeles că românii sunt mai ușor de găsit pe Facebook, decât pe stradă, așa că au investit sume consistente în postări sponsorizate pe rețeaua de socializare. Bine, nu știu dacă-i neapărat comoditate sau eficiență, în condițiile în care luptele politice se dau acum mai degrabă pe internet decât în offline.

Înainte să vedem cine și cât a cheltuit în promovare pe Facebook, să trecem în revistă lista candidaților care au mai puțin de 30 de zile pentru a-și convinge electoratul să le acorde votul în primul tur de scrutin, care va avea loc pe 10 noiembrie: Klaus Iohannis, Theodor Paleologu, Ilie-Dan Barna, Hunor Kelemen, Vasilica-Viorica Dancilă, Cătălin Ivan, Ninel Peia, Sebastian Popescu, John Ion Banu, Mircea Diaconu, Bogdan Stanoevici, Ramona Bruynseels, Viorel Cataramă și Alexandru Cumpănașu

 

Câți bani s-au băgat în Facebook în ultima lună?

 

Deși campaniile plătite de pe Facebook au început cu mult înainte, lupta s-a intensificat în ultima lună. În ultimele 30 de zile ne-au adus fel și fel de postări sponsorizate pe Facebook, fie că ne convine sau nu ca news feed-ul să ne fie invadat de războaiele politice dintre Putere și Opoziție. Iar cine zice că postările n-au legătură cu alegerile este pur și simplu naiv. Așadar, hai să vedem câți bani au cheltuit partidele politice pentru aceste postări în ultima lună. Putem încadra aceste eforturi financiare la categoria ”poftim, (și) aici sunt banii dumneavoastră”.

 

Partidul Național Liberal – Klaus Iohannis: 286 843 lei (9 septembrie – 8 octombrie)

 

PNL a reușit să „spargă” pe reclame sponsorizate pe Facebook, în doar 30 de zile, 286 843 de lei. Conform datelor furnizare de Facebook, cel mai mulți bani au fost cheltuiți de pe pagina „Partidul Național Liberal”, peste 190 de mii de lei. PNL a investit, însă, și pe paginile filialelor partidului, dar și pe paginile unor membri. De exemplu, cea mai cheltuitoare filială a fost PNL București, care a investit în Facebook 5362 de lei.

La polul opus se situează pagina Violetei Alexandru, unde PNL a dat 120 lei pentru reclame, în timp ce micile filiale PNL Timișoara și PNL Județul Hunedoara au primit mai puțin de 100 de lei din partea partidului, fiecare sumă fiind alocată pentru o singură reclamă.

Pe pagina președintelui Klaus Iohannis nu s-a investit niciun leu pentru reclame pe Facebook. Bine, președintele a beneficiat însă de reclama făcută de partid pe pagina PNL.

Este interesant de punctat însă și faptul că PNL a cheltuit din martie și până-n prezent peste 584 457 de lei.

 

USR-Plus – Dan Barna: 283 822 lei (9 septembrie – 8 octombrie)

 

Fericiți în România, dar mai ales fericiți pe Facebook. Dan Barna și alianța care-l susține, USR-Plus, au reușit să cheltuiască în ultimele 30 de zile aproape cât liberalii: 283 822 de lei. Din suma asta, 3 896 de lei au fost scoși (oficial) din buzunarul candidatului, în timp ce partidul a pus diferența.

Doar în ultimele șapte zile au fost cheltuiți 57 821 de lei de către partid și 638 de lei de către candidat. Începând cu luna martie, pagina de Facebook a candidatului Dan Barna a băgat în buzunarele lui Mark Zuckerberg suma de 281 625 de lei, iar paginile USR (135 365) și a Alianței USR-Plus (468 874) încă 604 239 de lei. În ultima săptămână, de pe urma lui Dan Barna, a USR și a USR-Plus, Facebook a câștigat 64 691 de lei. Practic, aceștia au reușit, de pe mai multe canale, să cheltuiască mai mulți bani pe parcursul anului decât liberalii.

 

Partidul Social Democrat – Viorica Dăncilă : 141 948 lei (9 septembrie – 8 octombrie)

 

Nu-mi dau seama dacă social democrații se bazează pe rețeaua din teren de care partidul beneficiază din plin, fiind cel mai mare partid din România, sau dacă liderii social democraților nu au considerat oportună o investiție mare într-o campanie pe Facebook. Poate se gândesc că Viorica Dăncilă este un candidat fără prea multe șanse în cursa pentru Cotroceni.

Totuși, pentru un partid aflat la putere de ani de zile (bine, a nu se lua în seamă moțiunea de cenzură proaspăt adoptată împotriva Guvernului Dăncilă), suma de bani cheltuită pe rețeaua de socializare este destul de mică, în comparație cu sumele cheltuite de contracandidați.

Cei mai mulți bani au fost cheltuiți pe pagina de Facebook a partidului, adică 91.549 de lei. Premierul Viorica Dăncilă a beneficial de 49 de reclame sponsorizate din banii partidului, în valoare totală de 49 174 de lei. Mihai Fifor, cu 662 lei investiți pentru două reclame și Valeriu Andrei Steriu cu 463 de lei, pentru tot atâtea reclame au mai „mâncat” din banii partidului. Și europarlamentarul Dragoș Benea, baron de Bacău, și-a promovat o reclamă cu 100 de lei din banii partidului.

Candidatul Viorica Dăncilă a băgat bani în reclame pe Facebook și din propriul buzunar sau cel puțin așa arată datele publice. Dăncilă a plătit nu mai puțin de 24.857 de lei pentru a rula 16 reclame sponsorizate. Practic, premierul dat jos prin moțiune de cenzură a trebuit să pună la saltea peste două salarii din funcția pe care o are pentru a investi bani în câteva reclame pe Facebook. Asta mi-amintește de bancul ăla: știi că ți-ai fi putut lua un Ferrari din banii pe care i-ai dat până acum pe țigări? Cam așa și cu reclamele Vioricăi pe Facebook.

Ca o analiză per total, Dăncilă a cheltuit din martie și până-n prezent 145.489 lei, dintre care 10.104 lei doar în ultima săptămână. Asta în timp ce PSD a cheltuit în același interval de timp 639.843 de lei, dintre care 39.150 doar în ultima săptămână.

Partajează asta:

  • Email
  • Mai mult
  • Twitter
  • Facebook

Similare

DISTRIBUIȚI
Facebook
Twitter
  • tweet
Articolul precedent10.000.000 de țigarete de contrabandă găsite la bordul unei nave
Articolul următorLista celor 714 secții de votare din străinătate aprobate de AEP până în prezent
Catalin Dragomir

ARTICOLE SIMILAREDE LA ACELAȘI AUTOR

Alte comunitati

”Meseria face diferența!”

Europa

Discuții aprinse despre viitorul UE

Cultura / Culte

Campania „Oamenii Timpului“ și-a premiat câștigătorii

Cultura / Culte

50 de finaliști în competiția pentru Trofeele „Oamenii Timpului”

România

Propunerile în cadrul Campaniei „Oamenii Timpului” pot fi facute până la 1 octombrie

Stiri

Start nominalizări „Oamenii Timpului“ 2016!

Alte comunitati

Cadouri din Grecia pentru copiii români

MESAJ DE INTERES PUBLIC
ATENȚIONĂRI DE CĂLĂTORIE
DIRECȚIONAȚI PÂNĂ LA 3,5 % DIN IMPOZITUL PE VENIT PENTRU ANUL 2019
VERIFICĂ TIMPII DE AȘTEPTARE LA FRONTIERĂ

LEGĂTURI UTILE
  • SENAT – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
  • CAMERA DEPUTAȚILOR – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
  • MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
  • DEPARTAMENTUL PENTRU ROMÂNII DE PRETUTINDENI
  • MINISTERUL SĂNĂTĂȚII
  • MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
  • DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ
MESAJ DE INTERES PUBLIC
Newsletter TIMP ROMÂNESC

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

MESAJ DE INTERES PUBLIC

MUZEUL VIRTUAL AL UNIRII

CAMPANII NAȚIONALE
CAMPANIE PENTRU PREVENIREA TRAFICULUI DE PERSOANE
CAMPANIA NAȚIONALĂ

SERVICII CONSULARE

Sistemul SOLVIT

PARTENERI

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

TimpRomanesc.ro este un proiect media dedicat românilor de pretutindeni. Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ Responsabilitatea juridică în cazul editorialelor/opiniilor/articolelor redactate de invitații permanenți sau invitații speciali aparține în exclusivitate autorilor. Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv. contact@timpromanesc.ro
Contactați-ne: contact@timpromanesc.ro - tel.0753.937.268

ȘI MAI MULTE ȘTIRI

Cum s-a umplut România de proteste: Jocul eternilor baroni sindicali

26/02/2021

„Efectul Mogoșoaia” revine la ICR: bursele pentru traducători ai literaturii române,...

26/02/2021

Uriașa escrocherie a suplimentelor alimentare: milioane de euro din minciuni care...

26/02/2021

CATEGORIE POPULARĂ

  • Stiri15114
  • Europa11688
  • Economic / Social8280
  • Evenimente7900
  • România6140
  • Cultura / Culte5995
All for Joomla All for Webmasters
© Copyright 2013 - 2021 - TIMP ROMÂNESC, realizat UltraSoft Systems, Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ
DIRECȚIONAȚI PÂNĂ LA 3,5%

DIN IMPOZITUL PE VENIT PENTRU ANUL 2020

FORMULARUL PRECOMPLETAT AICI

TERMEN LIMITĂ 25 MAI 2021

MAI MULTE ARTICOLE
Cultura / Culte

Tradiţiile şi obiceiurile de Paşte în Bucovina, prezentate la Cernăuţi

Andras Rozalia -
18/04/2014
Sărbătorile Pascale au fost celebrate printr-un vernisaj, care s-a desfăşurat miercuri, 16 aprilie, la Consulatul General al României din  Cernăuţi. La eveniment a participat...

loading Anulare
Articolul n-a fost trimis - verifică adresele tale de email!
Verificarea emailului a eșuat., te rog încearcă din nou
Regret, blogul tău nu poate partaja articole prin email.