Facebook Mail Twitter Youtube
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Căutați
vineri, 7 noiembrie 2025
  • Despre noi
  • Colaboratori
  • Parteneri
  • Contact
Facebook Mail Twitter Youtube
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TIMP ROMÂNESC
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Acasă Economic / Social Ce pot face utilizatorii platformelor online foarte mari în cazul suspendării, restricționării...
  • Economic / Social
  • România
  • Stiri

Ce pot face utilizatorii platformelor online foarte mari în cazul suspendării, restricționării sau închiderii conturilor

De către
A.R.
-
26/04/2025
Acțiune
Facebook
WhatsApp

    Pe fondul primirii unor sesizări cu acest obiect, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) aduce în atenția utilizatorilor platformelor online foarte mari mecanismele pe care le au la dispoziție în cazul suspendării, restricționării sau închiderii conturilor deținute.

    Există anumite restricții pe care furnizorii platformelor online le pot impune utilizatorilor pe motiv că informațiile furnizate de aceștia constituie conținut ilegal sau sunt incompatibile cu condițiile generale de utilizare ale serviciilor platformelor: restricții privind vizibilitatea anumitor informații furnizate de utilizator, inclusiv eliminarea conținutului, blocarea accesului la conținut sau retrogradarea conținutului; suspendarea, sistarea sau alte restricții ale plăților monetare; suspendarea sau sistarea totală sau parțială a furnizării serviciului; suspendarea sau închiderea contului utilizatorului.

    Platformele online au obligația de a furniza oricărui utilizator cărui i s-a aplicat una din restricțiile de mai sus o expunere de motive clară și specifică, care să conțină un minim de informații (de exemplu: tipul restricției, domeniul de aplicare teritorial al deciziei și durata acesteia; faptele și circumstanțele avute în vedere în luarea deciziei; informații privind utilizarea mijloacelor automatizate în procesul decizional; trimitere la temeiul juridic sau contractual invocat; informații clare și ușor de înțeles privind căile de atac la care poate recurge utilizatorul în ceea ce privește decizia, în special, mecanismele interne de soluționare a plângerilor, soluționarea extrajudiciară a litigiilor și căile de atac judiciare). Acest lucru se aplică numai dacă furnizorul are datele de contact electronice ale utilizatorului. De asemenea, această obligație nu se aplică dacă informațiile vizate constituie conținut comercial înșelător de largă circulație sau dacă restricția a fost aplicată ca urmare a unui ordin de a acționa împotriva conținutului ilegal emis de o autoritate relevantă.

    Totodată, platformele online trebuie să pună la dispoziția utilizatorilor acces la un sistem intern eficace de soluționare a plângerilor, care să le permită acestora să depună plângeri, pe cale electronică și în mod gratuit, în legătură cu deciziile luate de furnizorul platformei online.

    Dacă utilizatorul nu este mulțumit de răspunsul primit prin sistemul intern de soluționare a plângerilor, acesta are posibilitatea de a se adresa unui organism de soluționare extrajudiciară a litigiilor. Aceste organisme sunt certificate de coordonatorii serviciilor digitale din țara lor de stabilire, iar lista actualizată se poate accesa aici.

    Ce și unde reclami

    Utilizatorul afectat de suspendarea/restricționarea/închiderea contului său pe o platformă online foarte mare trebuie să se adreseze în primul rând direct platformei prin instrumentele online puse la dispoziție de aceasta.

    Dacă, în urma demersurilor realizate în cadrul platformei online în cauză, apreciază în continuare că platforma nu respectă obligațiile de a trimite o expunere de motive sau de a oferi un mecanism de transmitere a reclamațiilor, utilizatorul se poate adresa ANCOM cu o plângere în acest sens, însoțită de dovezi concludente (pentru fiecare pas întreprins în parte), folosind formularul dedicat. Potrivit dispozițiilor din Regulamentul privind serviciile digitale, ANCOM poate soluționa plângerea dacă furnizorul platformei online este stabilit în România sau poate înainta plângerea către coordonatorul serviciilor digitale din țara de stabilire a platformei.

    Informații cu caracter general

    Începând cu anul 2024, potrivit Legii nr. 50/2024, ANCOM are rolul de coordonator al serviciilor digitale, fiind responsabilă de verificarea respectării obligațiilor ce cad în sarcina furnizorilor de servicii intermediare stabiliți în România. Regulamentul privind serviciile digitale se aplică tuturor serviciilor intermediare (inclusiv platformelor online) furnizate în UE; coordonatorii serviciilor digitale din fiecare stat membru al UE verifică respectarea obligațiilor furnizorilor de servicii intermediare stabiliți sau care și-au desemnat reprezentantul legal în statul membru respectiv.

    Comisia Europeană are competența exclusivă de a supraveghea și a asigura respectarea obligațiilor impuse doar în sarcina furnizorilor de platforme online foarte mari și de motoare de căutare online foarte mari (VLOPSEs), iar pentru restul obligațiilor în sarcina VLOPSEs prevăzute în Regulamentul privind serviciile digitale, competența este împărțită între Comisia Europeană și coordonatorul serviciilor digitale din țara de stabilire a VLOPSE. Detalii privind VLOPSEs desemnați până în prezent și principalele activități ale Comisiei pot fi accesate aici.

    Regulamentul privind serviciile digitale nu conține instrumente de cenzură și nu oferă temei juridic pentru evaluarea legalității conținutului, însă asigură respectarea de către platformele online a drepturilor utilizatorilor la libera exprimare atunci când elimină conținutul ilegal.

    Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor de servicii intermediare, ANCOM a publicat informații detaliate despre rolul ANCOM în calitate de coordonator al serviciilor digitale, ce este conținutul ilegal, cine poate depune o plângere, ce servicii pot face obiectul unei plângeri în temeiul art. 53 din Regulamentul privind serviciile digitale sau despre raportarea conținutului ilegal. Mai multe informații sunt disponibile în secțiunea dedicată serviciilor digitale de pe InfoCentru ANCOM.

    Acțiune
    Facebook
    WhatsApp
      Articolul precedentVizita în Austria a ministrului afacerilor externe Emil Hurezeanu
      Articolul următorAu început lucrările la podul peste Prut de la Ungheni
      A.R.

      ARTICOLE SIMILAREDE LA ACELAȘI AUTOR

      Economic / Social

      ANCOM avertizează, din nou, asupra riscului de roaming involuntar în județele de graniță

      Ancom
      Economic / Social

      Spoofing prin intermediul numărului de telefon: ce face ANCOM și ce pot face utilizatorii

      Ancom1
      Economic / Social

      Peste 50.000 de echipamente radio și aparate neconforme interzise de ANCOM la intrarea pe piața din România

      Childline report
      Economic / Social

      Din 7 iulie, mai puține apeluri telefonice cu identitate falsă

      Ancom22
      Economic / Social

      Atenție la roaming în avion sau pe mare!

      Cercetare
      Economic / Social

      Cercetătorii care vor acces la marile platforme și motoare de căutare online trebuie agreați de UE

      Economic / Social

      Gestionarea costurilor serviciilor de roaming în afara UE/SEE

      Economic / Social

      ANCOM va analiza și promova activ revizuirea reglementărilor internaționale curente referitoare la limitele EPFD

      Economic / Social

      Platformele online foarte mari au obligația de a atenua riscurile sistemice asupra proceselor electorale

      Economic / Social

      ANCOM nu se poate pronunța asupra conținuturilor ilegale din online

      Cultura / Culte

      Astăzi are loc un exercițiu național pentru testarea marilor platforme privind combaterea manipulării în perspectiva alegerilor

      Economic / Social

      Conținutul ilegal conform Regulamentului și Legii privind serviciile digitale. Ce este și cum poate fi eliminat?

      noiembrie 2025
      L Ma Mi J V S D
       12
      3456789
      10111213141516
      17181920212223
      24252627282930
      « oct.    
      Foto modul lucrator sezonier

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      Platforma naȚionalĂ despre vaccinarea covid 19
      VERIFICĂ TIMPII DE AȘTEPTARE LA FRONTIERĂ

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      Image0 jpeg

      LEGĂTURI UTILE

      • SENAT – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • CAMERA DEPUTAȚILOR – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU ROMÂNII DE PRETUTINDENI
      • MINISTERUL SĂNĂTĂȚII
      • MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ

      Newsletter TIMP ROMÂNESC

      Enter your email address:

      Delivered by FeedBurner

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      Buton nou atentionari

      CAMPANII NAȚIONALE

      Distruge zidul indiferentei

      SERVICII CONSULARE

      Sistemul SOLVIT

      Imagine 2022 01 30 160538

      PARTENERI

      1

      1

      1

      1

      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
      TimpRomanesc.ro este un proiect media dedicat românilor de pretutindeni. Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ Responsabilitatea juridică în cazul editorialelor/opiniilor/articolelor redactate de invitații permanenți sau invitații speciali aparține în exclusivitate autorilor. Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv. contact@timpromanesc.ro
      Contactați-ne: contact@timpromanesc.ro - tel.0753.937.268
      Facebook Mail Twitter Youtube

      ȘI MAI MULTE ȘTIRI

      Radmila shekerinska ionut mosteanu2

      Consolidarea  industriei de apărare pe Flancul Estic, discutată de ministrul apărării...

      Economic / Social 06/11/2025
      Furtuna tropicală fung wong (uwan)

      Filipine: Furtuna tropicală Fung-Wong (Uwan)

      Asia 06/11/2025
      Bogdan hossu summit doha

      Bogdan Hossu critică, la Doha, măsurile de austeritate impuse de Guvernul...

      Asia 06/11/2025

      CATEGORIE POPULARĂ

      • Stiri24633
      • Europa18014
      • Economic / Social13755
      • România12936
      • Evenimente8580
      • Cultura / Culte8071
      © Copyright 2013 - 2023 - TIMP ROMÂNESC, realizat UltraSoft Systems, Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ
      Translate »
      Administrează consimțămintele pentru cookie-uri
      Folosim cookie-uri pentru a optimiza site-ul dvs. și serviciul nostru.
      Functional cookies Mereu activ
      The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
      Preferințe
      Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
      Statistici
      Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
      Marketing
      The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
      • Administrează opțiunile
      • Administrează serviciile
      • Administrează vânzătorii {vendor_count}
      • Citește mai multe despre aceste scopuri
      View preferences
      • {title}
      • {title}
      • {title}
      MAI MULTE ARTICOLE
      Radmila shekerinska ionut mosteanu2
      Economic / Social

      Consolidarea  industriei de apărare pe Flancul Estic, discutată de ministrul apărării...

      A.R. - 06/11/2025 0
       Ministrul apărării naționale, Liviu-Ionuț Moșteanu, a avut joi, 6 noiembrie, o întrevedere cu Radmila Shekerinska, adjunctul Secretarului General al Alianței Nord-Atlantice, în marja Forumului...