Comisia Europeană își intensifică eforturile pentru a preveni înșelătoriile și a proteja...

Comisia Europeană își intensifică eforturile pentru a preveni înșelătoriile și a proteja consumatorii on-line

De la izbucnirea epidemiei de coronavirus, Comisia Europeană s-a angajat să protejeze consumatorii on-line. În acest context, Comisia a început de curând să coordoneze verificarea platformelor și a anunțurilor publicitare online („sweep”), pentru a evita expunerea consumatorilor din UE la conținuturi care promovează afirmații false sau produse înșelătoare. Aceste controale vor fi efectuate de Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPCNetwork) a autorităților naționale.

Comisarul pentru Justiție, Didier Reynders: ”Comisia depune toate eforturile pe toate fronturile pentru a proteja cetățenii europeni de acest virus letal. Aceste demersuri includ și protejarea acestora de operatorii răuvoitori care se folosesc de această pandemie pentru a-i înșela pe consumatorii online aflați în necunoștință de cauză sau pentru a obține prețuri ridicate în mod necuvenit. Această nouă verificare, concepută special pentru contextul coronavirusului, este menită să ne ajute să identificăm conținutul înșelător care constituie o încălcare a normelor UE privind protecția consumatorilor și să conducă la eliminarea acestuia”.

Săptămâna aceasta, Comisia Europeană a continuat, de asemenea, schimburile de informații cu principalele platforme online (Allegro, Amazon, AliExpress, Microsoft/Bing, CDiscount, Ebay, Facebook, Google, Rakuten, Wish și Yahoo/Verizon Media).

În urma apelului suplimentar la acțiune de săptămâna trecută din partea comisarului Reynders, toate aceste platforme au răspuns cu un angajament ferm de protejare a consumatorilor și au confirmat eforturile lor continue de a elimina în mod proactiv anunțurile publicitare înșelătoare, inclusiv cele care pretind în mod ilegal că suplimente alimentare „minune” ar avea efecte împotriva coronavirusului (răspunsurile furnizate Comisiei sunt disponibile online).

Această acțiune comună a dat deja rezultate bune. De exemplu, în martie, numai AliExpress a îndepărtat peste 250.000 de oferte de vânzare suspecte, în timp ce eBay a blocat sau îndepărtat peste 15 milioane de oferte de vânzare care încălcau politicile grupului privind coronavirusul. În paralel, Comisia a fost în contact și cu mai multe asociații profesionale reprezentând principalele organizații din domeniul comerțului electronic și al publicității online, pentru a garanta acțiuni coordonate și eficiente.

Toate informațiile cu privire la modul în care acționează Comisia pentru a preveni înșelarea consumatorilor în legătură cu coronavirusul sunt disponibile aici

Foto: Digi 24