• Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Căutați
duminică, 5 februarie 2023
  • Despre noi
  • Colaboratori
  • Parteneri
  • Contact
Conectare
Bine ați venit! Autentificați-vă in contul dvs
Forgot your password? Get help
Termeni și condiții
Recuperare parola
Recuperați-vă parola
O parola va fi trimisă pe adresa dvs de email.
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TIMP ROMÂNESC
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Acasă Economic / Social Construirea unor societăți echitabile prin educație
  • Economic / Social
  • Europa
  • România
  • Stiri

Construirea unor societăți echitabile prin educație

De către
A.R.
-
09/12/2022 Data modificata: 09/12/2022
Share
Facebook
Twitter
WhatsApp

    Ministrul Educației, Ligia Deca, a publicat o serie de anunțuri de ultimă oră pentru elevii din toată țara, menționând măsurile viitoare, pregătite în baza unor discuții cu omologii din alte state, pe care le-a avut în cadrul Forumului ministerial găzduit de OCDE, care a avut loc în perioada 7-8 decembrie 2022 la Paris.

    Declarația privind construirea unor societăți echitabile prin educație (Building equitable societies through education) a fost adoptată la 8 decembrie 2022, cu ocazia reuniunii ministeriale a Comitetului pentru politicile educaționale (EDPC). În cadrul reuniunii, miniștrii au discutat despre cele trei componente ale Declarației: construirea unor societăți mai echitabile prin educație și formare, regândirea educației și crearea unei viziuni pentru viitorul învățării și formarea abilităților pentru mederiile viitorului.

    Declarația a fost elaborată de membrii OCDE printr-un proces iterativ și a beneficiat de contribuții din partea țărilor partenere și a părților interesate prin consultări ample.

    Declarația reflectă tema generală a EDPC „Reconstruirea și societatea incluzivă și echitabilă prin educație”, care subliniază rolul OCDE și EDPC în ceea ce privește educația și competențele – inclusiv prin colectarea de date, cercetarea politicilor, analiza politicilor, consiliere și sprijin pentru implementare – și în special cu privire la lucrările legate de tema echității în și prin educație. Luând în considerare noile provocări ca urmare a pandemiei de COVID și tendințele emergente, Declarația reflectă, de asemenea, intenția aderenților de a-și reafirma angajamentele față de echitate și incluziune în educație și de a oferi îndrumări cu privire la activitățile viitoare ale OCDE privind educația și competențele.

    De asemenea, miniștrii au invitat OCDE, prin intermediul EDPC și în colaborare cu alte comitete relevante ale OCDE, să sprijine țările într-o serie de domenii cheie, inclusiv consolidarea rezultatelor economice și sociale prin educație și competențe, oportunități de învățare mai eficiente și incluzive pentru toți cursanții și dezvoltarea competențelor care să țină pasul cu schimbările din societăți și economii.

    Miniștrii au salutat, de asemenea, accentul pus pe activitatea privind datele și indicatorii dezagregați care urmăresc în mod regulat progresul în materie de echitate în și prin educație.

    Într-o postare pe FB, ministrul Educației vorbește despre ceea ce au avut la bază aceste discuții, dar și despre bugetul pe care ministerul urmează să îl aibă în 2023 și pe baza căruia vor fi gândite proiectele instituțiilor de învățământ.

    „ (…) a fost o zi plină la Forumul ministerial privind politicile educaţionale, găzduit la sediul OCDE. Subiectele abordate de miniștrii educaţiei din statele membre sau cu statut de candidat la OCDE pot fi încadrate în două sfere tematice esențiale pentru viitorul unei societăți: consolidarea societăților democratice prin educație și investiția în educație, ca investiție în viitor.

    Discuțiile ministeriale au fost deschise de keynote speech-ul lui Thomas Friedman, care a vorbit despre nevoia formării coaliţiilor complexe adaptive ca o condiție sine qua non pentru a putea asigura sprijinul cetățenilor pentru reforme și investiții în educație. În intervenția mea, am subliniat nevoia ca alocările financiare publice în educație să nu mai fie cuantificate ca deficit bugetar, ci ca investiții, având în vedere randamentul economic și social al fiecărei sume investite în educație, de la cele mai fragede vârste.

    De asemenea, am avut ocazia de a discuta bilateral cu delegațiile Braziliei și Coreei de Sud, punând, astfel, bazele unor acorduri educaţionale pe teme de interes comun, precum utilizarea inteligenței artificiale în educație sau educația pentru dezvoltare durabilă. Întâlnirea bilaterală cu secretariatul OCDE a fost extrem de aplicată, detaliind proiectele comune care vizează reforma guvernanței educaționale, creșterea echității şi reducerea segregării şcolare.

    De asemenea, am primit felicitări pentru modul în care România s-a mobilizat în procesul de aderare la OCDE, în general, şi în domeniul educației, în mod particular. Bugetele locale din venituri proprii: 4.205 milioane de lei, sume asigurate pentru finanțarea învățământului preuniversitar. Sumele prevăzute în buget asigură: plata salariilor personalului din învățământ, cheltuielile cu bunuri și servicii pentru funcționarea unităților și instituțiilor de învățământ, plata burselor pentru elevi și studenți, plata transportului elevilor care nu sunt școlarizați în localitatea de domiciliu, cât și plata transportului studenților, subvenții cămine/cantine studențești, finațarea programelor din PNRR, cheltuieli de capital pentru unitățile/instituțiile din subordinea și coordonarea Ministerului Educației, finanțarea unităților și instituțiilor din subordine/coordonare.”

    Miniștrii din statele membre și candidate OCDE au discutat temele care aduc în prim-plan provocări la nivel global în educație: recuperarea inechităților adâncite de pandemie, digitalizarea și competențele pentru dezvoltarea durabilă, învățarea pe tot parcursul vieții, dar și rolul educației în dezvoltarea socio-emoțională a tinerilor.

    ”România a subliniat planurile de reformă incluse deja în viziunea „România Educată” și finanțate prin PNRR, dar și provocările cu care se confruntă. De asemenea, ne-am bucurat de o discuție aplicată cu delegația Portugaliei pe tema desegregării școlilor și a educației incluzive pentru copiii cu cerințe educaționale speciale”, a mai scris pe FB ministrul Educației.

    Întâlnirea la nivel înalt, prima de acest fel după mai mult de un deceniu, s-a concretizat în adoptarea Declaraţiei miniștrilor – „Building equitable societies through education”.

     

    Share
    Facebook
    Twitter
    WhatsApp
      Articolul precedentPersoanele vulnerabile vor primi și în 2023 voucherele sociale și ajutorul pentru plata facturilor la energie
      Articolul următorMAE respinge ferm ca total inadmisibilă poziția Austriei de a vota negativ Decizia privind aderarea României la spațiul Schengen
      A.R.

      ARTICOLE SIMILAREDE LA ACELAȘI AUTOR

      Economic / Social

      Noile reforme din învățământul profesional dual. Sumele prevăzute prin PNRR acoperă înființarea a 16 consorții educaționale

      Economic / Social

      MEN va competa lista de obiecte interzise în școli

      februarie 2023
      L Ma Mi J V S D
       12345
      6789101112
      13141516171819
      20212223242526
      2728  
      « ian.    

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      VERIFICĂ TIMPII DE AȘTEPTARE LA FRONTIERĂ

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      LEGĂTURI UTILE

      • SENAT – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • CAMERA DEPUTAȚILOR – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU ROMÂNII DE PRETUTINDENI
      • MINISTERUL SĂNĂTĂȚII
      • MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ

      Newsletter TIMP ROMÂNESC

      Enter your email address:

      Delivered by FeedBurner

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      CAMPANII NAȚIONALE

      SERVICII CONSULARE

      Sistemul SOLVIT

      PARTENERI

      1

      1

      1

      1

      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
      TimpRomanesc.ro este un proiect media dedicat românilor de pretutindeni. Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ Responsabilitatea juridică în cazul editorialelor/opiniilor/articolelor redactate de invitații permanenți sau invitații speciali aparține în exclusivitate autorilor. Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv. contact@timpromanesc.ro
      Contactați-ne: contact@timpromanesc.ro - tel.0753.937.268

      ȘI MAI MULTE ȘTIRI

      Sezonul 2023 al „Concertelor Enescu” de la Londra, deschis cu un...

      Cultura / Culte 05/02/2023

      Un scurtmetraj de animație și trei filme artistice românești, proiectate în...

      Cultura / Culte 04/02/2023

      150 de ani de la nașterea lui Iuliu Maniu  

      Cultura / Culte 04/02/2023

      CATEGORIE POPULARĂ

      • Stiri19877
      • Europa14549
      • Economic / Social10811
      • România9112
      • Evenimente8312
      • Cultura / Culte6917
      © Copyright 2013 - 2023 - TIMP ROMÂNESC, realizat UltraSoft Systems, Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ
      Translate »
      Administrează consimțămintele pentru cookie-uri
      Folosim cookie-uri pentru a optimiza site-ul dvs. și serviciul nostru.
      Functional cookies Mereu activ
      The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
      Preferințe
      Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
      Statistici
      Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
      Marketing
      The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
      Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii Citește mai multe despre aceste scopuri
      View preferences
      {title} {title} {title}
      MAI MULTE ARTICOLE
      Cultura / Culte

      Sezonul 2023 al „Concertelor Enescu” de la Londra, deschis cu un...

      A.R. - 05/02/2023 0
      Pianistul Cristian Sandrin va susține un recital joi, 9 februarie 2023, ora 19.00, la sediul Institutului Cultural Român de la Londra, în cadrul programului...