Acasă Spania Consulatul din Madrid operează cu programul SIMISC. Cererile pot fi completate de...

Consulatul din Madrid operează cu programul SIMISC. Cererile pot fi completate de acasă.

Consulatul din Madrid a început din 13 iunie să opereze cu programul SIMISC care permite cetățenilor români să își completeze cererile de acasă, intrând pe www.econsulat.ro, înainte de a se deplasa la sediul oficiului consular.Sistemul informatic modern le permite cetăţenilor români să acceseze informaţii consulare de calitate într-un mod eficient şi transparent, beneficiind de un confort crescut datorită posibilităţii de a interacţiona on-line cu personalul Ministerului Afacerilor Externe, de a trimite solicitări prin mijloace electronice fără a mai fi nevoiţi să se deplaseze în mod repetat la ghişeu, eliminându-se astfel barierele birocratice şi cele geografice.

Drept urmare, se informatizează preluarea şi soluţionarea tuturor cererilor de servicii consulare (altele decât vizele şi documentele de călătorie – paşapoarte şi titlurile de călătorie).

Totodată, Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (SIMISC) are şi o componentă de programare pentru solicitanţii de servicii consulare.

Pentru cetăţenii români, proiectul vizează simplificarea procedurilor de soluţionare a serviciilor consulare prestate de Ministerul Afacerilor Externe.

Prin SIMISC se acordă următoarele servicii: cetățenie, documente de călătorie, acte de stare civilă, acte notariale, obținere acte din România, verificarea autenticității permisului de conducere, solicitare atestat de domiciliu, apostilare/supralegalizare prin intermediul misiunii diplomatice/oficiului consular, pașaport mortuar.

Pe fondul creşterii fără precedent a dimensiunii comunității românești din străinătate şi a diversificării problematicii de natură consulară, MAE vine în întâmpinarea cetățenilor români prin crearea acestui sistem, funcțional 24 ore/7 zile, începând cu 5 ianuarie 2015. În acest sens, CCSCRS funcţionează ca un Call Center şi Mail Center.

Pe lângă informaţiile consulare care pot fi obţinute prin intermediul Centrului, sistemul oferă o linie specială în caz de urgenţe consulare.

Personalul Centrului de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate asigură, 24 ore/7 zile, asistență consulară atât în ceea ce privește informarea publicului asupra serviciilor consulare prestate de misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României din străinătate, cât și în cazul producerii unor situații de urgență în care sunt implicați cetățeni români în exteriorul granițelor țării.

Prin intermediul acestui mecanism, MAE răspunde solicitărilor românilor din afara granițelor, turiști sau cu domiciliul în străinătate, pentru a-i sprijini cu informații consulare și pentru a-i asista în cazuri de urgență (accidente, îmbolnăviri, decese, arestări, riscuri de securitate cauzate de acțiuni teroriste, acte furate și pierdute sau alte situații de urgență).

Fiecare cetăţean român care apelează linia de urgență a CCSCRS poate intra în convorbire cu operatorul, fără a mai asculta detalii cu privire la serviciile consulare. În funcție de cazul de urgență semnalat, cetățeanului român i se facilitează imediat convorbirea cu oficialii Ambasadei sau Consulatului din zona producerii cazului de urgență. Solicitările cetățenilor români aflați în situații de urgență sunt preluate și gestionate cu prioritate.

Ce informații oferă

Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate oferă informații despre acte de stare civilă, apostilă și supralegalizare,  cetățenia română, pașapoarte și titlu de călătorie, permisele de conducere, procurare de acte din România, procuri, declarații și alte acte notariale, regimul de vize, taxe consulare, EURO 2016.

Cum poate fi contactat

Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate poate fi apelat 24 de ore / 7 zile, la numerele de telefon aparținând misiunii diplomatice/oficiului consular al României din zona de rezidență a fiecărui cetățean român.

Exemplu: Cetățenii români aflați în zona de competență consulară a Ambasadei României la Madrid pot apela telefonic misiunea diplomatică română la numerele de telefon afișate pe site-ul madrid.mae.ro.

Informaţiile privind toate serviciile consulare sunt redate prin intermediul unui robot telefonic care permite cetățeanului român să își aleagă tema de interes. În cazul în care cetățeanul român dorește informații suplimentare, poate intra în contact cu un operator al Centrului de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate. Cererile vor fi soluționate în cel mai scurt timp posibil.

Totodată, este pusă la dispoziție o linie telefonică de urgență, prin intermediul căreia pot fi anunțate situațiile cu caracter deosebit, acestea, de la caz la caz, fiind redirecționate către consulul din cadrul misiunii diplomatice/oficiului consular competent(e) din zona geografică aferentă. Aceste cazuri sunt tratate cu maximă seriozitate atât de către personalul misiunii diplomatice/oficiului consular(e) cât și de către operatorii Centrului de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate.

Pentru oferirea unor servicii de natură consulară complete, cetățenii români pot transmite solicitările fie prin intermediul paginii de internet a centrului de suport, fie direct către adresa de e-mail a centrului : contact@informațiiconsulare.ro. În cazul solicitărilor transmise prin e-mail la adresa, contact@informațiiconsulare.ro este necesar ca fiecare persoană să menționeze țara și orașul de rezidență, pentru a primi informațiile consulare în funcție de specificul zonei geografice.

În cazul solicitărilor create prin Portal este necesar sa vă creați un cont și apoi să accesați link-ul Solicitările mele unde veți completa solicitarea dumneavoastră. Tot în Portal , în contul respectiv, veți putea urmări starea solicitării si răspunsul primit.

Se recomandă să fie consultat și Website-ul Ministerului Afacerilor Externe al României, www.mae.ro, în cadrul căruia, cetățenii români pot obține numeroase informații de interes, pentru fiecare zonă geografică.