Facebook Mail Twitter Youtube
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Căutați
duminică, 18 mai 2025
  • Despre noi
  • Colaboratori
  • Parteneri
  • Contact
Facebook Mail Twitter Youtube
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TIMP ROMÂNESC
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Acasă Economic / Social „Dialog cu diaspora pe teme consulare” şi la Madrid : Este foarte...
  • Economic / Social
  • Europa
  • Evenimente
  • Politic
  • Spania
  • Stiri
  • Uncategorized

„Dialog cu diaspora pe teme consulare” şi la Madrid : Este foarte important să avem o comunicare directă cu cetățenii români

De către
A.R.
-
23/02/2015 Data modificata: 25/02/2015
Acțiune
Facebook
Twitter
WhatsApp

    Campania “Dialog cu diaspora pe teme consulare” iniţiată de MAE, începută săptămâna trecută la Roma, a continuat la Madrid, unde conducerea Departamentului Consular s-a întâlnit cu reprezentanţii comunităţii româneşti din Spania, precum şi cu diplomații români cu atribuții consulare din Spania și Portugalia.

    Directorul general al Departamentului Consular, Bogdan Stănescu, a prezentat românilor stabiliți în Spania demersurile întreprinse de Ministerul Afacerilor Externe pentru modernizarea rețelei consulare atât în ceea ce privește informatizarea serviciilor consulare, cât și în privința îmbunătățirii logisticii consulatelor: „Secția consulară din Madrid a fost unul dintre beneficiarii direcți ai programului de reamenajare la standarde Schengen a consulatelor României, fiind mutată anul trecut într-un sediu nou, foarte modern, unde toate serviciile consulare funcționează la standarde înalte. Dorim să oferim cetățenilor români din Spania servicii consulare de calitate și suntem în permanență preocupați de nevoile de natură consulară ale acestei comunități românești, care este printre cele mai numeroase la nivel european„, a afirmat Bogdan Stănescu.

    Ambasadorul României în Spania, Ion Vâlcu, a subliniat că „activitatea consulară este prioritară pentru Ambasada României la Madrid, deoarece are o incidență directă asupra vieții comunității românești din Spania”, apreciind că activitatea în plan consular este rezultatul unui efort instituțional conjugat între Centrala MAE și secțiile consulare din străinătate.

    În acest context, șeful Departamentului Consular a apreciat importanța dialogului care reunește la aceeași masă reprezentanții Ministerului Afacerilor Externe – atât de la nivelul Centralei MAE, cât și consulii aflați în străinătate – și reprezentanții cetățenilor români din diaspora, ca beneficiari direcți ai serviciilor consulare: „Pentru noi este foarte important să avem o comunicare directă cu cetățenii români care au nevoie de servicii consulare, pentru a le da posibilitatea să ne prezinte problemele lor, dat fiind că numai un dialog deschis ne va permite să îmbunătățim constant serviciile consulare, astfel încât cetățenii sa fie mulțumiți de serviciile de la ghișeu”, a afirmat Bogdan Stănescu.

    Prin platforma E-cons care informatizează serviciile consulare, proiect dezvoltat de Ministerul Afacerilor Externe sub deviza “Consulatul mai aproape de casa ta”, cetățeanul are posibilitatea de a se informa înaintea prezentării la ghișeu cu privire la serviciile solicitate, economisind bani și timp prin evitarea deplasărilor repetate la sediul secției consulare: „Românii din străinătate au acum mai multe canale care oferă informații consulare, fie prin Call Center, Mail Center sau prin accesul la portaluri de informații, iar când proiectul Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (SIMISC) va fi finalizat anul acesta vor avea chiar posibilitatea verificării online de către consuli a documentelor depuse pentru obținerea de documente notariale si de stare civilă. Dorim să reducem la minim numărul deplasărilor la ghișeu,  precum și durata așteptării, economisind astfel timpul românilor care se prezintă în număr mare la secțiile consulare, în special în statele cu comunităţi mari de români„, a explicat Bogdan Stănescu.

    În cadrul întâlnirii cu reprezentanții diasporei, Departamentul Consular a atras atenția si asupra  pericolului traficului de persoane și al implicării în raporturi de muncă ilegale, făcând apel la cetățeni să se informeze riguros înainte de a accepta ofertele de muncă și de a semnala imediat, atât autorităților locale competente, cât și misiunilor diplomatice și oficiilor consulare române orice nereguli constatate.

    Conducerea Departamentului Consular a organizat la Madrid o  reuniune regională cu consulii din Spania (Madrid, Barcelona, Sevilla, Bilbao, Castellon de la Plana, Almeria, Ciudad Real, Zaragoza) și Portugalia (Lisabona), în cadrul căreia au fost discutate chestiuni tehnice cu privire la funcționarea sistemului informatic E-cons și problematică specifică de natură consulară de pe plan local. De asemenea, a fost subliniată importanța extinderii dialogului cu diaspora pe teme consulare prin organizarea de către diplomații cu atribuții consulare de la misiunile prezente de întâlniri cu comunităţile de români din circumscripțiile consulare.

    Campania “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se desfășoară în prima jumătate a anului 2015, o echipă a Ministerului Afacerilor Externe urmând să de deplaseze în destinațiile cele mai solicitate din punct de vedere consular – după Italia și Spania – Franţa, Germania, Marea Britanie, Austria, Belgia şi Grecia, pentru a prezenta comunităților românești locale, destinatare ale programelor respective, sistemul de servicii consulare E-Cons. Această campanie are rolul de a explica direct cetăţenilor români întreaga gamă de servicii consulare modernizate și informatizate care le stau la dispoziţie sau se află în curs de implementare, astfel încât platforma E-Cons să fie folosită cât mai eficient.

     

    Acțiune
    Facebook
    Twitter
    WhatsApp
      Articolul precedentIa românească, rafinament și delicatețe, la International Fashion Showcase din Londra
      Articolul următorFADERE alături de românii din Marea Britanie
      A.R.

      ARTICOLE SIMILAREDE LA ACELAȘI AUTOR

      Economic / Social

      AEP, apel la reprezentanţii mass-media: Să nu prezinte, înainte de încheierea votării, sondaje realizate la ieşirea de la urne

      Economic / Social

      Câte ore pe săptămână  se lucrează în UE?

      America Latina

      România, reprezentată de Cosmin Perța la Festivalul Internațional de Poezie Los Confines din Honduras

      Economic / Social

      ALERTĂ – Risc cu impact ridicat malware livrat prin Google Calendar

      Economic / Social

      Cum îți afectează rețelele sociale sănătatea mintală

      Economic / Social

      MAI atrage atenția asupra unei campanii de influențare a alegerilor prin site-uri clonate

      Economic / Social

      AEP îndeamnă alegătorii la calm și îi asigură de corectitudinea procesului electoral

      Cultura / Culte

      Vicepreședintele CNA, reales în Board-ul EPRA – organismul european de conducere al autorităților de reglementare în audiovizual

      Asia

      Cristian Diaconescu, întâlnire oficială cu Benjamin Netanyahu

      mai 2025
      L Ma Mi J V S D
       1234
      567891011
      12131415161718
      19202122232425
      262728293031  
      « apr.    

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      VERIFICĂ TIMPII DE AȘTEPTARE LA FRONTIERĂ

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      LEGĂTURI UTILE

      • SENAT – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • CAMERA DEPUTAȚILOR – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU ROMÂNII DE PRETUTINDENI
      • MINISTERUL SĂNĂTĂȚII
      • MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ

      Newsletter TIMP ROMÂNESC

      Enter your email address:

      Delivered by FeedBurner

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      CAMPANII NAȚIONALE

      SERVICII CONSULARE

      Sistemul SOLVIT

      PARTENERI

      1

      1

      1

      1

      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
      TimpRomanesc.ro este un proiect media dedicat românilor de pretutindeni. Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ Responsabilitatea juridică în cazul editorialelor/opiniilor/articolelor redactate de invitații permanenți sau invitații speciali aparține în exclusivitate autorilor. Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv. contact@timpromanesc.ro
      Contactați-ne: contact@timpromanesc.ro - tel.0753.937.268
      Facebook Mail Twitter Youtube

      ȘI MAI MULTE ȘTIRI

      AEP, apel la reprezentanţii mass-media: Să nu prezinte, înainte de încheierea...

      Economic / Social 18/05/2025

      Câte ore pe săptămână  se lucrează în UE?

      Economic / Social 18/05/2025

      România, reprezentată de Cosmin Perța la Festivalul Internațional de Poezie Los...

      America Latina 17/05/2025

      CATEGORIE POPULARĂ

      • Stiri23829
      • Europa17612
      • Economic / Social13237
      • România12245
      • Evenimente8510
      • Cultura / Culte7909
      © Copyright 2013 - 2023 - TIMP ROMÂNESC, realizat UltraSoft Systems, Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ
      Administrează consimțămintele pentru cookie-uri
      Folosim cookie-uri pentru a optimiza site-ul dvs. și serviciul nostru.
      Functional cookies Mereu activ
      The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
      Preferințe
      Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
      Statistici
      Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
      Marketing
      The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
      Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
      View preferences
      {title} {title} {title}
      MAI MULTE ARTICOLE
      Economic / Social

      AEP, apel la reprezentanţii mass-media: Să nu prezinte, înainte de încheierea...

      A.R. - 18/05/2025 0
      Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) face apel la reprezentanții mass-media (TV, radio, presă scrisă și online) ca duminică, 18 mai a.c., să nu prezinte, înainte...