“Escroci în aer liber” pe scena Festivalului Internaţional de Storytelling din Israel

“Escroci în aer liber” pe scena Festivalului Internaţional de Storytelling din Israel

“Escroci în aer liber”, un spectacol de Ion Băieşu, regizat de Dan Tudor şi care se află în repertoriul Teatrului Mignon din Bucureşti, a fost prezentat pe 16 octombrie, la Festivalul Internaţional de Storytelling din Givatayim, Israel.

Comedia “Escroci în aer liber” îi are în distribuţie pe actorii Monica Davidescu şi Dan Tudor, muzica fiind compusă de Dan Creţu. Spectacolul a fost prezentat pe scena din Israel în limba română cu supratitrare în engleză.

Ion Băieşu este unul dintre cei mai populari dramaturgi români contemporani. Spectacolele sale de teatru au fost adaptate atât pentru sălile de spectacol, cât şi pentru televiziune. Majoritatea pieselor sale se constituie într-o satiră a societăţii româneşti din perioada comunistă.

“Escroci în aer liber” este o comedie în care sunt prezentate diverse moduri amuzante de a seduce. Un cuceritor de meserie alege peronul gării ca loc în care îşi valorifică talentul de Don Juan.

Dan Tudor şi Monica Davidescu depăşesc «matricele» citate, reuşind printr-un travaliu artistic de mare virtuozitate să imprime rolurilor amprenta lor personală, impunându-se, astfel, pe un drum sigur spre galeria perechilor celebre ale teatrului românesc. Actul doi dezvoltă şi aprofundează o viziunea regizorală nouă, în care Dan Tudor e autorul principal. El îi «trimite» pe cei doi tineri la teatru tocmai la o piesă a fondatorului şi maestrului absurdului: «Cântăreaţa Cheală», de Eugen Ionescu. Doar că scena şi cei doi devin acum «spectatori», iar publicul «preia» rolul actorilor şi al piesei ionesciene. Aceasta înseamnă: absurdul suntem noi, realitatea! Printr-o rafinată îmbinare între partitura scrisă şi improvizaţie se naşte o fascinantă meta-realitate, încoronată de umorul spontan şi jocul inspirat al celor doi artişti, ce se «amestecă» printre spectatorii deveniţi involuntar coprotagonişti ai unei duble farse absurde”, spunea criticul literar Eugen Cojocaru.