• Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Căutați
duminică, 29 ianuarie 2023
  • Despre noi
  • Colaboratori
  • Parteneri
  • Contact
Conectare
Bine ați venit! Autentificați-vă in contul dvs
Forgot your password? Get help
Termeni și condiții
Recuperare parola
Recuperați-vă parola
O parola va fi trimisă pe adresa dvs de email.
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TIMP ROMÂNESC
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Acasă Economic / Social Europa se dotează cu un set de instrumente robust pentru a menține...
  • Economic / Social
  • Europa
  • Stiri

Europa se dotează cu un set de instrumente robust pentru a menține libera circulație și disponibilitatea bunurilor și serviciilor relevante

De către
A.R.
-
19/09/2022 Data modificata: 19/09/2022
Share
Facebook
Twitter
WhatsApp

     166444 – 19092022  – Astăzi, 19 septembrie, Comisia Europeană prezintă noul Instrument pentru situații de urgență al pieței unice (SMEI).

    Acest cadru de guvernanță în situații de criză urmărește să mențină libera circulație a bunurilor, serviciilor și persoanelor și disponibilitatea bunurilor și serviciilor esențiale în cazul unor situații de urgență viitoare, în beneficiul cetățenilor și al întreprinderilor din întreaga UE. Deși piața unică s-a dovedit a fi cel mai bun atu al nostru în gestionarea crizelor, pandemia de COVID-19 a evidențiat deficiențe structurale care afectează capacitatea UE de a răspunde în mod eficace și coordonat situațiilor de urgență. Măsurile unilaterale au cauzat fragmentarea, agravând criza și afectând în special IMM-urile.

    Margrethe Vestager, vicepreședinta executivă pentru o Europă pregătită pentru era digitală, a declarat: „Criza provocată de pandemia de COVID-19 a arătat clar: trebuie să facem ca piața noastră unică să devină operațională în permanență, inclusiv în perioade de criză. Trebuie să o facem mai puternică. Avem nevoie de noi instrumente care să ne permită să reacționăm rapid și în mod colectiv. Astfel, ori de câte ori ne confruntăm cu o nouă criză, putem să ne asigurăm că piața noastră unică rămâne deschisă și că bunurile de importanță vitală rămân disponibile pentru a proteja cetățenii europeni. Noul instrument pentru situații de urgență al pieței unice face posibil acest lucru.”

    Comisarul pentru piața internă, Thierry Breton, a declarat: „În crizele care s-au succedat în ultimii ani, am depus eforturi susținute pentru a menține buna funcționare a pieței unice, pentru a ne menține frontierele și lanțurile de aprovizionare deschise și pentru a asigura disponibilitatea produselor și serviciilor de care cetățenii noștri au nevoie. Dar trebuie să fim mai bine pregătiți pentru a anticipa o următoare criză și pentru a răspunde la ea. În loc să se bazeze pe acțiuni ad-hoc improvizate, Instrumentul pentru situații de urgență al pieței unice va oferi un răspuns structural pentru a menține libera circulație a bunurilor, a persoanelor și a serviciilor în perioade nefavorabile. SMEI va asigura o mai bună coordonare cu statele membre, va contribui la prevenirea și limitarea impactului unei potențiale crize asupra industriei și economiei noastre și va dota Europa cu instrumente de care partenerii noștri mondiali dispun și care nouă ne lipsesc.”

    Instrumentul pentru situații de urgență al pieței unice completează alte măsuri legislative ale UE pentru gestionarea crizelor, cum ar fi mecanismul de protecție civilă al Uniunii, precum și normele UE pentru sectoare specifice, lanțuri de aprovizionare sau produse precum sănătatea, semiconductorii sau securitatea alimentară, care prevăd deja măsuri direcționate de răspuns la situații de criză. Acesta stabilește un cadru echilibrat de gestionare a crizelor pentru a identifica diferitele amenințări la adresa pieței unice și pentru a asigura buna funcționare a acesteia prin:

    • Crearea unei arhitecturi de guvernanță a crizelor pentru piața unică: Un nou mecanism de monitorizare a pieței unice, de identificare a diferitelor niveluri de risc și de coordonare a unui răspuns adecvat care să cuprindă mai multe etape – regimurile de contingență, vigilență și urgență. În primul rând, cadrul de planificare pentru situații neprevăzute permite Comisiei și statelor membre să instituie o rețea de coordonare și comunicare pentru a spori gradul de pregătire. Ulterior, odată identificată o amenințare la adresa pieței unice, Comisia poate activa regimul de vigilență. În cele din urmă, în cazul unei crize cu un impact amplu asupra pieței unice, Consiliul poate activa regimul de urgență. Va fi înființat un grup consultativ, format din Comisie și statele membre, pentru a evalua o anumită situație și a recomanda cele mai adecvate măsuri de răspuns. Acesta va juca un rol esențial pe parcursul întregului proces.
    • Propunerea de noi acțiuni pentru a aborda amenințările la adresa pieței unice: În regimul de vigilență, statele membre, în cooperare cu Comisia, s-ar concentra pe monitorizarea lanțurilor de aprovizionare cu bunuri și servicii identificate ca importante din punct de vedere strategic, precum și pe constituirea de rezerve strategice în aceste domenii. Atunci când modul de urgență este activat, libera circulație pe piața unică va fi menținută prin intermediul unei liste negre a restricțiilor interzise și, la un nivel mai general, prin controlul consolidat și rapid al restricțiilor unilaterale. Comisia poate recomanda, de asemenea, ca statele membre să asigure disponibilitatea bunurilor relevante în situații de criză prin facilitarea extinderii sau reafectării liniilor de producție sau prin accelerarea procesului de autorizare. În cele din urmă, Comisia poate recomanda, de asemenea, statelor membre să distribuie rezervele strategice constituite în timpul fazei de vigilență într-un mod direcționat. Noi norme se vor aplica, de asemenea, pentru a facilita achizițiile publice de bunuri și servicii relevante de către Comisie în numele statelor membre, atât în regim de vigilență, cât și în regim de urgență.
    • Permiterea unor măsuri de ultimă instanță în situație de urgență: În circumstanțe extraordinare și numai atunci când regimul de urgență a fost deja activat, Comisia poate utiliza, de asemenea, instrumente care vor necesita o etapă de activare separată. În acest caz, Comisia poate adresa operatorilor economici cereri de informații specifice, care pot avea caracter obligatoriu. De asemenea, le poate solicita să accepte comenzi prioritare pentru produse relevante în situații de criză; ca răspuns la aceste solicitări, întreprinderile trebuie fie să se conformeze, fie să explice motivele grave care justifică refuzul. În plus, introducerea accelerată pe piață a anumitor produse prin intermediul unor testări și acreditări mai rapide, inclusiv prin evaluarea conformității, va asigura disponibilitatea acestora în situații de urgență. Normele care permit astfel de derogări sunt prevăzute în propuneri separate de regulament și de directivă care modifică o serie de regimuri de reglementare specifice produselor și care însoțesc Regulamentul privind SMEI.

    Propunerile vor fi discutate de Parlamentul European și de Consiliul Uniunii Europene. După adoptarea de către colegiuitori, regulamentele vor intra în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării lor în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. 

    De aproape 30 de ani, piața unică este cel mai important atu al UE, oferindu-le companiilor noastre certitudine, amploare și o rampă mondială și asigurând consumatorilor o largă disponibilitate a produselor și serviciilor de calitate. Cu toate acestea, în crizele recente și, în special, la începutul pandemiei de COVID-19, întreprinderile și cetățenii au suferit de pe urma restricțiilor la intrarea pe teritoriu, a perturbărilor de aprovizionare și a lipsei de previzibilitate a normelor, care au fragmentat piața unică. Restricțiile la export și limitările călătoriilor în interiorul UE adoptate ca răspuns la pandemie (în multe cazuri prost concepute și nejustificate în acest scop) au perturbat libera circulație a mărfurilor, a serviciilor și a persoanelor, cauzând costuri economice, întârzieri și împiedicând răspunsul global la criză.

    Pachetul SMEI prezentat astăzi vine în urma solicitărilor Consiliului European, care, în concluziile sale din 1-2 octombrie 2020, a afirmat că UE ar trebui să tragă învățăminte din pandemia de COVID-19 și să abordeze fragmentarea, obstacolele și punctele slabe rămase ale pieței unice în ceea ce privește abordarea situațiilor de urgență. Ca răspuns, Comisia a anunțat, în Comunicarea sa privind actualizarea strategiei industriale din mai 2021 că va prezenta un instrument specific pentru a asigura libera circulație a bunurilor, a serviciilor și a persoanelor, precum și o mai mare transparență și coordonare în perioade de criză. Parlamentul European a salutat planul Comisiei de a prezenta un instrument pentru situații de urgență al pieței unice și a invitat Comisia să îl dezvolte ca instrument structural obligatoriu din punct de vedere juridic pentru a asigura libera circulație a persoanelor, a bunurilor și a serviciilor în cazul unor crize viitoare. Înainte de a prezenta propunerea, Comisia a întreprins consultări ample, inclusiv prin publicarea unei cereri de contribuții și a unei consultări publice, precum și a unui sondaj efectuat de statele membre, pe lângă organizarea unui atelier amplu cu părțile interesate și a numeroase consultări mai specifice cu părțile interesate.

    Share
    Facebook
    Twitter
    WhatsApp
      Articolul precedentCămara pentru depozitare – cea mai dorită de români într-un apartament
      Articolul următorNicolae Ciucă: Procentul de înmagazinare a gazelor naturale în depozitele naţionale a depăşit 80%
      A.R.

      ARTICOLE SIMILAREDE LA ACELAȘI AUTOR

      Economic / Social

      Comisia Europeană propune suplimentarea cu 145 de milioane de euro a ajutorului financiar pentru Republica Moldova

      Economic / Social

      Vehicule cu emisii 0: primul acord bazat pe pachetul legislativ „Pregătiți pentru 55” va pune capăt vânzării de autovehicule noi cu emisii de CO2...

      Economic / Social

      Comisia Europeană face prima plată în valoare de 2,6 miliarde euro către România

      ianuarie 2023
      L Ma Mi J V S D
       1
      2345678
      9101112131415
      16171819202122
      23242526272829
      3031  
      « dec.    

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      VERIFICĂ TIMPII DE AȘTEPTARE LA FRONTIERĂ

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      LEGĂTURI UTILE

      • SENAT – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • CAMERA DEPUTAȚILOR – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU ROMÂNII DE PRETUTINDENI
      • MINISTERUL SĂNĂTĂȚII
      • MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ

      Newsletter TIMP ROMÂNESC

      Enter your email address:

      Delivered by FeedBurner

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      CAMPANII NAȚIONALE

      SERVICII CONSULARE

      Sistemul SOLVIT

      PARTENERI

      1

      1

      1

      1

      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
      TimpRomanesc.ro este un proiect media dedicat românilor de pretutindeni. Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ Responsabilitatea juridică în cazul editorialelor/opiniilor/articolelor redactate de invitații permanenți sau invitații speciali aparține în exclusivitate autorilor. Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv. contact@timpromanesc.ro
      Contactați-ne: contact@timpromanesc.ro - tel.0753.937.268

      ȘI MAI MULTE ȘTIRI

      Universitatea Politehnica organizează o sesiune de admitere anticipată

      Economic / Social 29/01/2023

      Declarația de la București (între România, Republica Franceză și Regatul Țărilor...

      Alte comunitati 28/01/2023

      Deschiderea micro-expoziției Mircea Carp. Șoim al Liceului Militar ,,Nicolae Filipescu” de...

      Cultura / Culte 28/01/2023

      CATEGORIE POPULARĂ

      • Stiri19842
      • Europa14520
      • Economic / Social10793
      • România9087
      • Evenimente8312
      • Cultura / Culte6906
      © Copyright 2013 - 2023 - TIMP ROMÂNESC, realizat UltraSoft Systems, Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ
      Translate »
      Administrează consimțămintele pentru cookie-uri
      Folosim cookie-uri pentru a optimiza site-ul dvs. și serviciul nostru.
      Functional cookies Mereu activ
      The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
      Preferințe
      Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
      Statistici
      Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
      Marketing
      The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
      Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii Citește mai multe despre aceste scopuri
      View preferences
      {title} {title} {title}
      MAI MULTE ARTICOLE
      Economic / Social

      Universitatea Politehnica organizează o sesiune de admitere anticipată

      A.R. - 29/01/2023 0
        Universitatea Politehnica din Bucureşti organizează începând cu data de 1 februarie o sesiune de admitere anticipată, a declarat pentru AGERPRES rectorul Universităţii Politehnica...