Galerii de artă românești, la Târgul „Art Brussels”

Galerii de artă românești, la Târgul „Art Brussels”

Arta vizuală românească este promovată de ICR Bruxelles prin prezentarea galeriilor românești de artă contemporană, care vor participa la cea de a 39-a ediție a Târgului „Art Brussels”, unul dintre cele mai importante târguri internaționale de artă contemporană din Europa, care va avea loc în perioada 2-14 iunie 2021. Evenimentul se va desfășura în mediul online, prin programul Online Viewing Rooms, organizat în parteneriat cu platforma de artă ARTSY. La ediția 2021, au fost selectate 160 de galerii, dintre care 3 galerii românești: 418Gallery, SUPRAINFINIT și CATINCA TABACARU.

Galeria de artă 418Gallery (Cetate și München) va prezenta proiectul „Young Artists, Young Friends – Accrochage I” cu artiștii Anca Bodea, Maria M. Bordeanu, Mihail Coșulețu, Ștefan Radu Crețu, Adriana Elian, Dumitru Gorzo, Simon Iurino, Albert Kaan, Constantin Luser, Adina Mocanu, Alexandru Niculescu, Cristian Răduță, Petrică Ștefan, Miki Velciov, Bogdan Vlăduță. SUPRAINFINIT Gallery (București) va prezenta proiectul „Daily charts – Indrikis Gelzis”, iar Galeria de artă CATINCA TABACARU (București și New York) va participa cu proiectul „mud & butterflies – Chioma Ebinama”.

Cele 160 de galerii participante vor face un tur online cu prezentarea artiștilor și a lucrărilor direct din galerii.Târgul a fost structurat pe 3 secțiuni: DISCOVERY, PRIME și REDISCOVERY, și 2 subsecțiuni: SOLO și INVITED – cea din urmă adresându-se galeriilor emergente sau spațiilor de artă care transcend formatul obișnuit al unei galerii.

Ediția 2021 are un format atipic din cauza situației sanitare gernerate de pandemie, desfășurându-se în două perioade. În perioada 3-6 iunie are loc ART BRUSSELS WEEK – un tur virtual al galeriilor din Bruxelles, iar în perioada 2-14 iunie are loc ONLINE VIEWING ROOM BY ARTSY.

Art Brussels este unul dintre cele mai vechi și mai originale târguri din Europa cu profil de târg de descoperire a tinerelor talente, care a evoluat și a devenit unul dintre primele târguri europene de artă contemporană și reprezintă o necesitate în calendarul internațional al artei. La ediția a 39-a participă 160 de galerii.

Târgul are renumele de „piață de artă”, în fiecare an vânzările depășesc așteptările organizatorilor, fiind cu mult despre media unui târg de gen. Colecționari de artă, vechi sau noi, „împătimiți” sau pasageri au fost prezenți și au apreciat târgul ca fiind „classy, cool and qualitative”.

În strategia ICR Bruxelles există o preocupare permanentă de promovare a artelor vizuale contemporane românești și de descoperire / redescoperire a artiștilor români în contexte internaționale, generatoare de vizibilitate și impact.