Acasă România Horoscopul, metodă de predare în învățământul românesc

Horoscopul, metodă de predare în învățământul românesc

După cazul de la Galaţi, unde Inspectoratul Şcolar le-a cerut cadrelor didactice să participe la un seminar de numerologie, un nou caz controversat este dezvăluit. Un document cu antetul Ministerului Educației, cu strategii didactice pentru învățământul universitar și care vorbește despre „metoda horoscopului” de predare la limba română, a început să circule în mediile universitare.

Culorile care vindecă afecțiuni și descrierea personajelor prin semnul zodiacal sunt noi exemple de situații, ieșite la iveală în ultimele zile, în care pseudoștiința e recomandată spre folosire în școlile românești. Este vorba despre un modul dintr-un proiect cu titlul “Îmbunătățirea calității activității didactice și a respectării deontologiei și eticii academice în Universitatea “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, proiect care a obținut finanțare în 2017. Acesta notează, la “Elemente și strategii didactice aplicate în învățământul universitar”, “metoda horoscopului”, după cum reiese din documentul prezentat de Edupedu.ro.

Alexandru Toma Pătrașcu, fondator al Bucharest Science Festival și al Asociației Secular-Umaniste din România, notează și el acest caz, pe Facebook, arătând că situația persistă de multă vreme: “De ani buni, ‘metoda horoscopului’ este recomandată pentru folosirea la orele de română; ‘o metodă activă, atractivă și relaxantă’. Cum să nu colcăie pseudoștiința în școli atunci cînd pentru nenumărați profesori este perfect acceptabil să le dea copiilor fișe de lucru în care să fie descrise ‘caracteristicile zodiilor’?”

Cu doar două zile înainte, același Alexandru Toma Pătrașcu semnala un Ghid de bune practici apărut sub oblăduirea Inspectoratului Școlar Județean Iași, în care se vorbește, la un capitol, despre cum unele culori ar vindeca unele afecțiuni sau ar putea crește “capacitățile paranormale (telepatia, clarviziunea etc.)”.

Este vorba despre un “Ghid de bune practici” elaborat în cadrul Erasmus+ de un Consorțiu regional pentru educație de calitate și abandon școlar redus. Ghidul, publicat în 2018, este coordonat de Genoveva Farcaș, inspector școlar general la ISJ Iași. Documentul conține mai multe articole și esee semnate de diverși profesori din țară. Printre ei, Gabriela Raus, inspector școlar la ISJ Iași, care a scris capitolul “III.1. Culorile și emoțiile noastre…”

Aceasta scrie despre puterea tămăduitoare a culorilor și despre importanța lor paranormală. Între altele, capitolul notează:

“Fiecare culoare a curcubeului are o semnificație pentru suflet și contribuie într-un fel sau altul la descătușarea emoțională, spirituală și chiar la vindecarea unor afecțiuni”

Despre culoarea albastru: “crește capacitățile paranormale (telepatia, clarviziunea etc.)”

Despre violet/mov: “Purtarea acestei culori ajută la conectarea cu sinele divin, fiind culoarea legată de paranormal (…)”

Despre roșu: “Este indicat ca atunci când avem de dus la capăt un proiect amânat să purtăm haine de culoare roșie” / “Energia acestei culori influențează și capacitatea de eliminare a toxinelor emoționale”

Despre portocaliu: “Folosirea ei contribuie la eliberarea toxinelor blocate în colon”

Despre verde: “O culoare excelentă pentru realizări financiare”