Facebook Mail Twitter Youtube
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Căutați
luni, 17 noiembrie 2025
  • Despre noi
  • Colaboratori
  • Parteneri
  • Contact
Facebook Mail Twitter Youtube
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TIMP ROMÂNESC
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Acasă Economic / Social INSCOP Research: Atitudinea populației cu privire la patriotismul economic și vulnerabilitățile regimului...
  • Economic / Social
  • Europa
  • România
  • Stiri

INSCOP Research: Atitudinea populației cu privire la patriotismul economic și vulnerabilitățile regimului democratic 

De către
A.R.
-
10/04/2025
Acțiune
Facebook
WhatsApp

    Ultimul studiu sociologic INSCOP Research, „Atitudinea populației cu privire la patriotismul economic și vulnerabilitățile regimului democratic”, realizat la comanda Confederației Patronale Concordia, a fost lansat joi, 10 aprilie, 2025, în cadrul evenimentului NOUL PATRIOTISM ECONOMIC, organizat de NewMoney.ro și Informat.ro, în cadrul seriei de Conferințe NewMoney.Talks.

    Datele au fost culese în perioada 13- 17 martie 2025. Metoda de cercetare: anchetă sociologică prin intermediul chestionarului. Datele au fost culese prin metoda CATI (interviuri telefonice), volumul eșantionului multistadial stratificat fiind de 1000 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3.1 %, la un grad de încredere de 95%.

    Direcția țării
    60.9% dintre români sunt de părere că lucrurile în România se îndreaptă într-o direcție greșită, în timp ce 28% cred că se îndreaptă într-o direcție bună, iar 11.1% nu știu sau nu răspund.

    Apartenența la UE și la NATO
    89.7% dintre români cred că este în interesul național ca România să rămână în UE și NATO, în timp ce 6.4% sunt de părerea contrarie. Ponderea non-răspunsurilor este de 3.9%.

    Apartenența la UE și suveranitatea națională
    40.6% dintre cei chestionați cred că apartenența României la Uniunea Europeană limitează prea mult suveranitatea națională, în timp ce 51.6% sunt de părerea contrarie. 7.8% nu știu sau nu răspund.

    Protejarea intereselor economice în UE
    80.7% dintre români cred că, pentru a-și proteja interesele economice, România ar trebui să negocieze condiții mai favorabile în cadrul Uniunii Europene, 10% să nu facă nimic, pentru că interesele economice și naționale sunt protejate. Doar 4.8% cred că România ar trebui să iasă din Uniunea Europeană. Ponderea non-răspunsurilor este de 4.5%.

    Nivelul investițiilor străine în România
    Întrebați cum consideră că este nivelul investițiilor străine în România în comparație cu țările Uniunii Europene,  8.4% dintre participanții la sondaj apreciază că este mult mai ridicat, 9.3% ceva mai ridicat, 26.3% ceva mai scăzut, 24.4% mult mai scăzut, iar 21.3% aproximativ la fel. 10.2% nu știu sau nu răspund.

    Creșterea investițiilor străine în România
    67.9% dintre români și-ar dori ca investițiile străine în România să crească, 14.8% și-ar dori să scadă, iar 14.5% să rămână la fel. Ponderea non-răspunsurilor este de 2.8%.

    Părerea despre companiile multinaționale care investesc în România
    71.1% dintre respondenți au o părere bună în general despre companiile multinaționale care investesc în România, în timp ce 24.6% au o părere proastă. 4.3% nu știu sau nu răspund.

    Părerea despre companiile din UE care investesc în România
    73.6% dintre respondenți au o părere bună în general despre companiile din UE care investesc în România, în timp ce 18.3% au o părere proastă. Ponderea non-răspunsurilor este de 8.1%.

    Părerea despre companiile românești care investesc în alte țări
    61.5% dintre cei chestionați au o părere bună despre companiile românești care investesc în alte țări, în timp ce 29.6% au o părere proastă. 8.9% nu știu sau nu răspund.
    Au o părere bună despre companiile românești investesc în alte țări în special persoanele cu studii superioare și persoanele cu venituri ridicate și foarte ridicate, în timp ce părerea proastă se întâlnește în special în rândul persoanelor cu studii primare și al persoanelor cu venituri foarte reduse și reduse.

    Părerea despre companiile românești care se extind în UE
    Au o părere bună despre companiile românești care se extind în UE 82.1% dintre cei intervievați, în timp ce 12% au o părere proastă. Ponderea non-răspunsurilor este de 5.9%.

    Reguli preferențiale pentru susținerea companiilor românești
    49.7% dintre respondenți sunt de acord cu afirmația „Guvernul României ar trebui să promoveze aceleași reguli și pentru companii românești și pentru companii străine deopotrivă”. 46.4% își exprimă acordul cu afirmația „Guvernul României ar trebui să promoveze reguli preferențiale pentru susținerea companiilor românești, chiar dacă acest lucru ar descuraja investițiile companiilor străine/multinaționale”. 3.9% nu știu sau nu răspund.
    Sunt de părere că Guvernul României ar trebui să promoveze reguli preferențiale pentru susținerea companiilor românești, chiar dacă acest lucru ar descuraja investițiile companiilor străine/multinaționale mai ales persoanele cu vârsta între 30 și 44 de ani și angajații la stat. Consideră că Guvernul României ar trebui să promoveze aceleași reguli și pentru companii românești și pentru companii străine deopotrivă mai ales locuitorii din Capitală și persoanele cu venituri foarte ridicate

    Mai multe companii de stat vs mai multe companii private
    56.2% sunt de părere că România ar avea de câștigat dacă pe piața internă ar exista mai multe companii de stat. La polul opus, 38.7% cred că România ar avea de câștigat dacă pe piața internă ar exista mai multe companii private. Ponderea non-răspunsurilor este de 5.1%.
    Sunt de părere că România ar avea de câștigat dacă pe piața internă ar exista mai multe companii de stat mai ales persoanele cu studii primare și venituri foarte reduse. Împărtășesc părerea contrarie mai ales persoanele cu studii superioare și persoanele cu venituri foarte ridicate

    Risc retragere companii străine
    62.9% dintre români cred că există riscul ca unele companii străine/multinaționale să plece din România în următoarea perioadă. 30.6% sunt de părere că nu există acest risc, 6.2%nu știu/ nu pot aprecia, iar 0.3% nu răspund la această întrebare.

    Evaluare prezență companii străine
    53.1% dintre cei intervievați cred că România ar avea de pierdut dacă pe piața internă ar fi mai puține companii străine/multinaționale. 39.6% sunt de părere că România ar avea de câștigat într-un asemenea scenariu, iar 7.3% nu știu sau nu răspund.
    Sunt de părere că România ar avea de pierdut dacă pe piața internă ar fi mai puține companii străine/multinaționale mai ales persoanele cu vârsta între 45 și 59 de ani, persoanele cu studii superioare și persoanele cu venituri mari și foarte mari. Împărtășesc părerea contrarie mai ales persoanele cu studii primare și persoanele cu venituri mici și foarte mici.

    Condiții companie românească
    În opinia a 30.5% dintre respondenți, cea mai importantă condiție pentru ca o companie să poată fi considerată o campanie românească este ca acea companie să își plătească taxele în România. Condiția ca majoritatea angajaților să fie români este cea mai importantă pentru 20.5% dintre cei intervievați. 18.3% menționează să aibă acționari/ proprietari români, 16.9% marca/ brandul să fie românească, iar 9.1% să aibă sediul central în România. 2.1% indică altă condiție, 2.5% nu știu / nu pot aprecia, iar 0.1% nu răspund.

    Sprijinirea companiilor străine care plătesc taxe și impozite în România
    În opinia a 77.8% dintre  cei intervievați, este în interesul național al României ca statul să sprijine companiile străine care plătesc taxe și impozite în România. 20.0% sunt de părerea contrară, iar 2.2% nu știu sau nu răspund.

    Sprijinirea companiilor românești care doresc să investească în străinătate
    61% dintre cei intervievați consideră că este în interesul național al României ca statul să sprijine companiile românești care doresc să investească în străinătate. 35.4% sunt de părerea contrară, iar 3.6% nu știu sau nu răspund.

    Sprijinirea companiilor străine care colaborează strâns cu companiile românești
    79.5% dintre respondenți consideră că este în interesul național al României ca statul să sprijine companiile străine care colaborează strâns cu companiile românești. 17.5% sunt de părerea contrară, iar 3% nu știu sau nu răspund.

    Sprijinirea companiilor românești care vor să achiziționeze companii străine din România
    77.2% dintre români consideră că este în interesul național al României ca statul român să sprijine companiile românești care vor să achiziționeze companii străine din România. 19% sunt de părerea contrarie, iar 3.8% nu știu sau nu răspund.

    Controlul asupra deciziilor politice
    15.8% dintre români cred că „România are controlul deplin asupra deciziilor sale politice” în foarte mare măsură, 25.8% în destul de mare măsură, 24.4% în destul de mică măsură și 29.5% în foarte mică măsură sau deloc. 4.5% nu știu sau nu răspund.

    Controlul asupra deciziilor economice
    11.3% dintre români cred că „România are controlul deplin asupra deciziilor sale economice” în foarte mare măsură, 23.9% în destul de mare măsură, 29% în destul de mică măsură și 29.9% în foarte mică măsură sau deloc. 5.9% nu știu sau nu răspund.

    Aplicarea egală a legii
    12.6% dintre români cred că „legea este aplicată în mod egal pentru toți cetățenii” în foarte mare măsură, 17.2% în  destul de mare măsură, 25.9% în destul de mică măsură și 42.6% în foarte mică măsură sau deloc. 1.7% nu știu sau nu răspund.

    Voința populară în alegerile prezidențiale
    40.9% dintre români cred că „alegerea președintelui depinde doar de votul cetățenilor” în foarte mare măsură, 24.6% în destul de mare măsură, 12.6% în destul de mică măsură și 19.6% în foarte mică măsură sau deloc. 2.3% nu știu sau nu răspund.

    Influențarea alegerilor prezidențiale de către alte state
    32.6% dintre români cred că „alegerea președintelui este influențată puternic de acțiunile ostile ale altor state” în foarte mare măsură, 28.5% în destul de mare măsură, 17.1% în destul de mică măsură și 18.1% în foarte mică măsură sau deloc. 3.7% nu știu sau nu răspund.

    Cea mai mare problemă a României
    Întrebați care este la acest moment cea mai mare problemă a României, 44% dintre respondenți au ales varianta „corupția care amplifică nedreptățile din societate”, 21.8% „instabilitatea politică și efectele sale asupra bunei guvernări”, 17.2% „starea precară a democrației care limitează libertatea oamenilor de a-și alege președintele”, iar 15.1% „problemele economice care provoacă scăderea puterii de cumpărare”. 1.9% nu știu sau nu răspund.

    Creșterea cheltuielilor pentru apărare ale României
    În contextul în care în ultima perioadă se discută tot mai mult că Europa să își reducă dependența militară față de SUA și NATO prin creșterea cheltuielilor în domeniul Apărării, respondenții au fost întrebați dacă ar fi de acord cu o asemenea perspectivă pentru ca România să-și apere suveranitatea în cazul unei agresiuni militare. 76.2% susțin o asemenea creștere a cheltuielilor pentru Apărare, în timp ce 21.1% se opun, iar 2.7% nu știu sau nu răspund.

    Efectul retragerii trupelor NATO asupra securității României
    77.1% dintre români cred că retragerea trupelor NATO din estul Europei ar afecta securitatea națională a României, în timp ce 20.3% împărtășesc opinia contrarie și 2.6% nu știu sau nu răspund.

    https://www.inscop.ro/wp-content/uploads/2025/04/10.04.2025-Sondaj-INSCOP-Concordia-Patriotismul-Economic.pdf 

    Acțiune
    Facebook
    WhatsApp
      Articolul precedentRomâni folosiți ca ”săgeți” într-o escrocherie internațională
      Articolul următorAtenționare privind tentative de fraudă în numele Băncii Naționale a României
      A.R.

      ARTICOLE SIMILAREDE LA ACELAȘI AUTOR

      Cum voteaza romanii
      Economic / Social

      INSCOP Research: Cum votează românii în funcție de mediul de rezidență

      Cum voteaza romanii1
      Economic / Social

      INSCOP Research: Cum votează românii în funcție de educație

      Cum votează romanii
      Economic / Social

      INSCOP Research: Cum votează românii în funcție de gen

      Cum voteaza romanii3
      Economic / Social

      INSCOP Research: Cum votează românii în funcție de vârstă

      Economic / Social

      Populația activă, pesimistă cu privire la direcția țării

      Directia tarii
      Economic / Social

      INSCOP Research: Direcția țării

      Persoana superstitioasa
      Interviuri / Analize

       INSCOP Research:  „România între Magie și Ezoterie

      Profilul rm
      Opinii

      INSCOP Research: Rezultatul alegerilor din Republica Moldova

      Ajutor state europene
      Economic / Social

      INSCOP Research: Integrarea europeană a Republicii Moldova

      Profilul populatiei
      Economic / Social

      INSCOP Research: Sprijinul românilor pentru partide noi

      Economic / Social

      INSCOP Research: Notorietatea lui George Enescu și a festivalului care îi poartă numele

      Preocupari
      Economic / Social

      INSCOP Research: Războiul din Ucraina

      noiembrie 2025
      L Ma Mi J V S D
       12
      3456789
      10111213141516
      17181920212223
      24252627282930
      « oct.    
      Foto modul lucrator sezonier

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      PLATFORMA NAȚIONALĂ DESPRE VACCINAREA COVID
      VERIFICĂ TIMPII DE AȘTEPTARE LA FRONTIERĂ

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      Image0 jpeg

      LEGĂTURI UTILE

      • SENAT – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • CAMERA DEPUTAȚILOR – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU ROMÂNII DE PRETUTINDENI
      • MINISTERUL SĂNĂTĂȚII
      • MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ

      Newsletter TIMP ROMÂNESC

      Enter your email address:

      Delivered by FeedBurner

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      Buton nou atentionari

      CAMPANII NAȚIONALE

      Distruge zidul indiferentei

      SERVICII CONSULARE

      Sistemul SOLVIT

      Imagine 2022 01 30

      PARTENERI

      1

      1

      1

      1

      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
      TimpRomanesc.ro este un proiect media dedicat românilor de pretutindeni. Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ Responsabilitatea juridică în cazul editorialelor/opiniilor/articolelor redactate de invitații permanenți sau invitații speciali aparține în exclusivitate autorilor. Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv. contact@timpromanesc.ro
      Contactați-ne: contact@timpromanesc.ro - tel.0753.937.268
      Facebook Mail Twitter Youtube

      ȘI MAI MULTE ȘTIRI

      Moneda

      Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din...

      Cultura / Culte 16/11/2025
      Emda

      Cercetător român invitat la conferințele EMDA în Mexic

      America Latina 16/11/2025
      Minneapolis

      Festivalul de Film Românesc de la Minneapolis, ediția a III-a: „Between...

      America de Nord 15/11/2025

      CATEGORIE POPULARĂ

      • Stiri24680
      • Europa18029
      • Economic / Social13786
      • România12978
      • Evenimente8585
      • Cultura / Culte8082
      © Copyright 2013 - 2023 - TIMP ROMÂNESC, realizat UltraSoft Systems, Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ
      Translate »
      Administrează consimțămintele pentru cookie-uri
      Folosim cookie-uri pentru a optimiza site-ul dvs. și serviciul nostru.
      Functional cookies Mereu activ
      The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
      Preferințe
      Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
      Statistici
      Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
      Marketing
      The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
      • Administrează opțiunile
      • Administrează serviciile
      • Administrează vânzătorii {vendor_count}
      • Citește mai multe despre aceste scopuri
      View preferences
      • {title}
      • {title}
      • {title}
      MAI MULTE ARTICOLE
      Moneda
      Cultura / Culte

      Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din...

      A.R. - 16/11/2025 0
      Începând cu data de 17 noiembrie 2025, Banca Națională a României lansează în circuitul numismatic o monedă din tombac cuprat cu tema Universitatea de...