La scrutinul din 26 mai va fi folosit Sistemul Informatic de Monitorizare...

La scrutinul din 26 mai va fi folosit Sistemul Informatic de Monitorizare a Prezenței la Vot și de Prevenire a Votului Ilegal (SIMPV)

La 2 aprilie a.c., la sediul MAI, a avut loc prima ședință a Comisiei Tehnice Centrale pentru coordonarea activităţilor de organizare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European.

La ședință au participat reprezentanți ai Autorității Electorale Permanente, Ministerului Afacerilor Externe și Serviciului de Telecomunicații Speciale, precum și ai altor instituții și autorități cu responsabilități în organizarea alegerilor europarlamentare, fiind prezenți, în sistem videoconferință, prefecții și reprezentanți ai structurilor teritoriale ale MAI.

În calitate de președinte al Comisiei Tehnice Centrale, ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, a insistat asupra obligativității de a realiza la termen toate acțiunile prevăzute în Programul calendaristic pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European din 2019, aprobat prin Hotărâre de Guvern.

În cadrul ședinței au fost discutate responsabilitățile și sarcinile care revin tuturor instituțiilor implicate în organizarea și desfășurarea alegerilor, fiind accentuată necesitatea unei bune colaborări în vederea identificării și remedierii la timp a oricărei disfuncționalități.

“Rolul fiecărei instituții este important în acest proces electoral și de aceea vreau să avem o foarte bună comunicare, inclusiv la nivel de experți, nu doar aici, la nivel central. Semnalați orice situație punctuală cu care vă confruntați și solicitați sprijin imediat, fără a amâna rezolvarea ei”, a subliniat ministrul.

În contextul alegerilor europarlamentare, principala misiune a structurilor MAI este menținerea climatului de siguranță pe întreaga perioadă electorală, fiind deja aprobat la nivelul ministerului Planul general de măsuri privind aplicarea măsurilor din competența structurilor MAI, în contextul desfășurării procesului electoral pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European, care a fost transmis tuturor structurilor cu atribuții în organizarea procesului electoral.

Ministerul Afacerilor Interne este responsabil cu menținerea şi asigurarea ordinii şi liniștii publice în localitățile țării, pe întreaga perioadă electorală şi, în mod deosebit, în ziua votării. Structurile MAI vor asigura ordinea publică în zona secțiilor de votare şi securitatea dosarelor întocmite de birourile electorale din ţară pe timpul transportului acestora la birourile electorale județene, respectiv la BEC, precum şi securitatea pe timpul tipăririi, transportului şi depozitării buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării. De asemenea, structurile MAI au în responsabilitate paza sediilor birourilor electorale.

Începând cu data de 1 martie, efectivele MAI au instituit măsurile de protecție la sediul Biroului Electoral Central, iar împreună cu Autoritatea Electorala Permanentă a fost asigurat personalul tehnic auxiliar necesar desfășurării activității BEC.

Achiziția materialelor necesare desfășurării alegerilor europarlamentare –  buletine de vot, ștampile inscripționate cu mențiunea “Votat” și timbre autocolante – va fi realizată de Autoritatea Electorală Permanentă.

În cadrul ședinței a fost prezentat și stadiul implementării Sistemului Informatic de Monitorizare a Prezenței la Vot și de Prevenire a Votului Ilegal, acest soft urmând a fi folosit în timpul scrutinului.