• Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Căutați
duminică, 29 ianuarie 2023
  • Despre noi
  • Colaboratori
  • Parteneri
  • Contact
Conectare
Bine ați venit! Autentificați-vă in contul dvs
Forgot your password? Get help
Termeni și condiții
Recuperare parola
Recuperați-vă parola
O parola va fi trimisă pe adresa dvs de email.
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TIMP ROMÂNESC
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Acasă Economic / Social Modificări în circulația Trenului Prietenia
  • Economic / Social
  • Europa
  • Republica Moldova
  • Stiri
  • Uncategorized

Modificări în circulația Trenului Prietenia

De către
A.R.
-
23/03/2015 Data modificata: 27/03/2015
Share
Facebook
Twitter
WhatsApp

    După aproape un sfert de secol de la înfiinţare, Trenul Prietenia, care face legătura între Bucureşti şi Chişinău, nu va mai circula în fiecare zi. Modificarea orarului de circulație intervine ca urmare a deciziei societății Calea Ferată din Moldova (CFM), care a transmis acest lucru CFR Călători. Modificările aduse de CFM a determinat CFR Călători să facă schimbări şi în ceea ce priveşte Mersul Trenurilor pe plan intern.

    Astfel, începând de luni, 24 martie, pentru preluarea traficului intern de la cele două trenuri internaționale, pe ruta Buzău – Bucureşti Nord și retur, în zilele de marţi, joi, sâmbătă şi duminică vor circula suplimentar trenurile IR 10602 și IR 10601, au precizat reprezentanţii operatorului feroviar de stat din România.

    Cunoscute sub numele de ”Trenul Prietenia”, garniturile de tren care circulă pe relația București Nord – Chișinău au fost suspendate în 2009, dar reintroduse în circulaţie din două în două zile.

    La acea vreme a fost vorba de o decizie politică, luată de autorităţile comuniste de la Chişinău, în frunte cu Vladimir Voronin. Acum, cauzele par a fi de ordin economic.

    „CFR Călători informează că urmare a deciziei Căilor Ferate din Rep. Moldova, începând cu data de 22/23 martie a.c., vor interveni modificări în circulaţia trenurilor internaționale Chișinău – București Nord și retur, astfel:

    începând cu data de 22/23 martie, trenul IR 401/401-2 Chişinău – Bucureşti Nord va circula doar în zilele de marţi/miercuri, joi/vineri şi duminică/luni.

    începând cu data de 23/24 martie, trenul IR 402-1/402 Bucureşti Nord – Chişinău va circula doar în zilele de luni/marţi şi miercuri/joi, vineri/sâmbătă”. Aşa a sunat, sec, comunicatul dat publicităţii vineri de operatorul feroviar de stat din România.

    Trenul Prietenia este format din şase vagoane de dormit aparţinând CFM, la care CFR Călători mai ataşează unul sau doua vagoane. Pe teritoriul României, tracţiunea garniturii este asigurată de locomotive electrice ale CFR Călători.

    Trenul Prietenia pleacă la 19.05 din Bucureşti Nord, ajunge la 04.59 la Ungheni, unde staţionează 107 minute, pentru schimbarea osiilor (este cunoscut faptul că ecartamentul căilor ferate din Rep. Moldova este mai lat, pe model sovietic), iar apoi pleacă spre Chişinău, unde ajunge la 08.54.

    La întoarcere, Trenul Prietenia pleacă de la Chișinău la 16.35, ajunge la Ungheni la 18.43 (unde staționează 100 minute), iar în București ajung la 06.15

    La începutul lunii martie, în apropiere de Roman, firele de electricitate care alimentau primul vagon din garnitură a luat foc în jurul orei 01.30 dimineaţa, au luat foc.

    Este pentru a doua oară în perioada de 24 de ani de când circulă Trenul Prietenia când frecvenţa sa nu este zilnică.

    În aprilie 2009, în urma protestelor de stradă de la Chişinău, conducerea comunistă a Rep. Moldova a suspendat circulaţia garniturii.

    Circulaţia a fost reluată, dar numai din două în două zile. După introducerea, la 9 aprilie 2009, a regimului de vize pentru cetăţenii români care intenţionau să intre în Rep. Moldova, fluxul de pasageri care călătorea cu Trenul Prietenia s-a redus drastic. Acesta circula numai în zile pare, majoritatea covârşitoare a pasagerilor fiind cetăţeni moldoveni sau cu dublă cetăţenie.

    După ce comuniştii au pierdut puterea la Chişinău, Trenul Prietenia a revenit la orarul zilnic.

     

    Share
    Facebook
    Twitter
    WhatsApp
      Articolul precedentMinivacanța la Suceava pentru copii din regiunea Lugansk
      Articolul următorValențele francofone ale literaturii române analizate
      A.R.
      ianuarie 2023
      L Ma Mi J V S D
       1
      2345678
      9101112131415
      16171819202122
      23242526272829
      3031  
      « dec.    

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      VERIFICĂ TIMPII DE AȘTEPTARE LA FRONTIERĂ

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      LEGĂTURI UTILE

      • SENAT – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • CAMERA DEPUTAȚILOR – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU ROMÂNII DE PRETUTINDENI
      • MINISTERUL SĂNĂTĂȚII
      • MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ

      Newsletter TIMP ROMÂNESC

      Enter your email address:

      Delivered by FeedBurner

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      CAMPANII NAȚIONALE

      SERVICII CONSULARE

      Sistemul SOLVIT

      PARTENERI

      1

      1

      1

      1

      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
      TimpRomanesc.ro este un proiect media dedicat românilor de pretutindeni. Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ Responsabilitatea juridică în cazul editorialelor/opiniilor/articolelor redactate de invitații permanenți sau invitații speciali aparține în exclusivitate autorilor. Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv. contact@timpromanesc.ro
      Contactați-ne: contact@timpromanesc.ro - tel.0753.937.268

      ȘI MAI MULTE ȘTIRI

      Universitatea Politehnica organizează o sesiune de admitere anticipată

      Economic / Social 29/01/2023

      Declarația de la București (între România, Republica Franceză și Regatul Țărilor...

      Alte comunitati 28/01/2023

      Deschiderea micro-expoziției Mircea Carp. Șoim al Liceului Militar ,,Nicolae Filipescu” de...

      Cultura / Culte 28/01/2023

      CATEGORIE POPULARĂ

      • Stiri19842
      • Europa14520
      • Economic / Social10793
      • România9087
      • Evenimente8312
      • Cultura / Culte6906
      © Copyright 2013 - 2023 - TIMP ROMÂNESC, realizat UltraSoft Systems, Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ
      Translate »
      Administrează consimțămintele pentru cookie-uri
      Folosim cookie-uri pentru a optimiza site-ul dvs. și serviciul nostru.
      Functional cookies Mereu activ
      The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
      Preferințe
      Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
      Statistici
      Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
      Marketing
      The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
      Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii Citește mai multe despre aceste scopuri
      View preferences
      {title} {title} {title}
      MAI MULTE ARTICOLE
      Economic / Social

      Universitatea Politehnica organizează o sesiune de admitere anticipată

      A.R. - 29/01/2023 0
        Universitatea Politehnica din Bucureşti organizează începând cu data de 1 februarie o sesiune de admitere anticipată, a declarat pentru AGERPRES rectorul Universităţii Politehnica...