Raluca Novak (30 de ani) a preluat acum nouă luni poziţia de marketing manager pentru Europa în cadrul McLaren Automotive, divizia de serie a constructorului britanic auto de lux, fiind responsabilă pentru 11 pieţe.
„Am trecut printr-un proces de selecţie cu mai multe interviuri pentru care a trebuit să pregătesc prezentări şi studii de caz legate de industria auto sport de lux şi am fost aleasă dintr-un shortlist. Ulterior mi s-a spus că am fost singura candidată de sex feminin şi fără experienţă anterioară în industria auto.“, precizează Raluca.
Românca spune că rolul său actual presupune crearea şi dezvoltarea brandului deoarece deşi McLaren este foarte cunoscut publicului îndeosebi pentru trecutul din Formula 1, divizia de maşini sport de lux de serie este doar în al patrulea an de existenţă.
Funcţia de director de marketing pentru McLaren este cea mai înaltă poziţie ocupată până acum de un român în cadrul unui brand auto exclusivist.
Românii mai sunt implicaţi în industria auto europeană sau mondială, cum ar fi Constantin Avromescu, merketing operations manager în cadrul Opel pentru ţările est-europene, baltice, nordice, Grecia şi Portugalia, sau Thomas Ebner, director de produs pentru BMW Seria 1, însă niciunul nu a coordonat întreaga activitate de marketing sau vânzări pentru un brand ce comercializează maşini de mai multe sute de mii de euro.