Facebook Mail Twitter Youtube
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Căutați
joi, 22 mai 2025
  • Despre noi
  • Colaboratori
  • Parteneri
  • Contact
Facebook Mail Twitter Youtube
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TIMP ROMÂNESC
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Acasă Economic / Social Pot operatorii sa refuze portarea numarului de telefon?
  • Economic / Social
  • Europa
  • România
  • Stiri

Pot operatorii sa refuze portarea numarului de telefon?

De către
A.R.
-
04/06/2021 Data modificata: 04/06/2021
Acțiune
Facebook
Twitter
WhatsApp

    Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) subliniaza faptul ca furnizorii nu pot refuza utilizatorilor portarea numarului de telefon decat in anumite situatii stabilite de lege: daca cererea de portare nu este corect completata, datele de identificare a abonatului sunt incorecte sau nu corespund cu numarul a carui portare se solicita sau operatorul donor nu mai furnizeaza serviciul de telefonie prin intermediul numarului respectiv. Furnizorul la care se doreste portarea poate refuza portarea numarului numai in cazul in care nu furnizeaza tipul de serviciu solicitat de utilizator.

    Campania de control a ANCOM

    Pentru a verifica modul in care furnizorii respecta dispozitiile legale privind portabilitatea, ANCOM a derulat in luna aprilie o campanie de control de tip „mystery shopping” la principalii operatori de servicii de comunicatii electronice (Vodafone Romania S.A., Orange Romania S.A., RCS & RDS S.A. si Telekom Romania Mobile Communications S.A.). Pentru desfasurarea acestei campanii au fost constituite 4 echipe de control care, pe parcursul a doua zile consecutiv, au desfasurat actiuni de control, simultan, la fiecare dintre furnizorii mentionati anterior, in urmatoarele localitati: Bucuresti, Pitesti, Ploiesti si Targoviste. Personalul de control a solicitat reprezentantilor din punctele de lucru verificate, in calitate de client, portarea unui numar de telefon de la abonament la cartela prepaid.

    Din cele 16 actiuni de control (cate patru actiuni la fiecare furnizor) desfasurate, intr-un caz a fost constatat refuzul portarii numarului de telefon. Este vorba de societatea Telekom Romania Mobile Communications S.A. si, pentru ca nu era la prima abatere de acest gen, compania a fost sanctionata cu amenda contraventionala in cuantum de 15.000 lei. In cazul celorlalti trei furnizori verificati nu au fost identificate nerespectari ale prevederilor legale.

    Care sunt pasii de urmat pentru portarea numarului de telefon?

    In momentul in care utilizatorii aleg sa isi porteze numarul de telefon, trebuie sa completeze o cerere de portare prin care solicita transferul numarului, cerere care se depune la furnizorul la care doresc sa se porteze. Odata cu depunerea cererii si acceptarea acesteia de catre noul furnizor (furnizor acceptor), contractul cu vechiul furnizor (furnizor donor) inceteaza automat, nefiind necesar vreun demers suplimentar din partea utilizatorilor.

    Atentie! Portarea numarului de telefon catre un alt operator nu anuleaza obligatiile asumate de utilizatori la semnarea contractului cu operatorul initial. De exemplu, daca se solicita portarea inainte de expirarea perioadei minime a contractului, este posibil ca utilizatorul sa fie nevoit sa achite penalitati de reziliere anticipata, iar daca sunt facturi restante, acestea vor trebui achitate. Acelasi principiu se aplica si in cazul in care utilizatorii au achizitionat echipamente odata cu achizitionarea serviciului de comunicatii electronice.

    De aceea, utilizatorii sunt sfatuiti sa verifice daca la data la care urmeaza sa se efectueze portarea a expirat perioada minima contractuala cu furnizorul pe care il parasesc.

    Cand poate fi refuzata cererea de portare?

    Operatorul acceptor poate refuza portarea numarului in cazul in care nu furnizeaza tipul de serviciu solicitat de utilizator (de exemplu, serviciul de telefonie prepaid).

    Operatorul donor poate refuza cererea de portare in urmatoarele conditii:

    • cererea nu este corect completata;
    • datele de identificare a abonatului sunt incorecte sau nu corespund cu numarul a carui portare se solicita;
    • numarul se regaseste in una dintre categoriile de resurse de numerotatie exceptate de la portabilitatea numerelor;
    • operatorul donor nu furnizeaza servicii prin intermediul numarului respectiv (de exemplu, prin incetarea contractului ca urmare a unei solicitari venite din partea utilizatorului anterior depunerii cererii de portare); de aceea, utilizatorii sunt sfatuiti sa NU solicite incetarea contractului incheiat cu furnizorul donor in situatia in care doresc sa isi porteze numarul de telefon;
    • numarul pentru care se solicita portarea nu a fost utilizat pentru convorbiri in reteaua operatorului donor;
    • cartela SIM este declarata pierduta/furata.

    Nu pot constitui motive de refuz al cererii de portare:

    • existenta unor datorii ale abonatului catre operatorul donor;
    • existenta unei durate minime a contractului incheiat cu operatorul donor;
    • suspendarea furnizarii serviciului prin intermediul numarului respectiv.

    Ce, cum si unde reclami?

    In cazul in care intampina orice dificultati pe parcursul procesului de portare, utilizatorii pot face o sesizare la operatorul acceptor (care este responsabil de realizarea portarii), dar se pot adresa si ANCOM, parcurgand pasii detaliati aici.

    Informatii suplimentare cu privire la derularea procesului de portare sunt disponibile pe site-ul www.portabilitate.ro.

     

    Acțiune
    Facebook
    Twitter
    WhatsApp
      Articolul precedentStudiu: De la stagnare la inovare, recrutarea trebuie să țină pasul cu noile moduri de lucru
      Articolul următorSalata cu icre de știucă de Tulcea: produs cu indicație geografică protejată în UE
      A.R.

      ARTICOLE SIMILAREDE LA ACELAȘI AUTOR

      România

      În România, în fiecare zi doi copii cad de la înălțime

      Alte comunitati

      Emil Hurezeanu, la reuniunea miniștrilor afacerilor externe din statele membre ale UE (CAE)

      România

      Precizări de la STS

      Alte comunitati

      Turneu de muzică electronică în Japonia

      Economic / Social

      Principalele fonduri ale UE vor merge, în continuare, pentru protecția mediului și incluziunea migranților și a refugiaților. Și ne mai întrebăm de ce oamenii...

      Economic / Social

      Noi sancțiuni europene împotriva Rusiei

      Politic

      George Simion s-a răzgândit

      Economic / Social

      Președintele Parlamentului European Roberta Metsola va primi Premiul Timișoara pentru Valori Europene

      America Latina

      Film românesc la Festivalul Filmului European din Chile – Ediția 2025

      mai 2025
      L Ma Mi J V S D
       1234
      567891011
      12131415161718
      19202122232425
      262728293031  
      « apr.    

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      VERIFICĂ TIMPII DE AȘTEPTARE LA FRONTIERĂ

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      LEGĂTURI UTILE

      • SENAT – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • CAMERA DEPUTAȚILOR – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU ROMÂNII DE PRETUTINDENI
      • MINISTERUL SĂNĂTĂȚII
      • MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ

      Newsletter TIMP ROMÂNESC

      Enter your email address:

      Delivered by FeedBurner

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      CAMPANII NAȚIONALE

      SERVICII CONSULARE

      Sistemul SOLVIT

      PARTENERI

      1

      1

      1

      1

      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
      TimpRomanesc.ro este un proiect media dedicat românilor de pretutindeni. Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ Responsabilitatea juridică în cazul editorialelor/opiniilor/articolelor redactate de invitații permanenți sau invitații speciali aparține în exclusivitate autorilor. Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv. contact@timpromanesc.ro
      Contactați-ne: contact@timpromanesc.ro - tel.0753.937.268
      Facebook Mail Twitter Youtube

      ȘI MAI MULTE ȘTIRI

      În România, în fiecare zi doi copii cad de la înălțime

      România 21/05/2025

      Emil Hurezeanu, la reuniunea miniștrilor afacerilor externe din statele membre ale...

      Alte comunitati 21/05/2025

      Precizări de la STS

      România 21/05/2025

      CATEGORIE POPULARĂ

      • Stiri23848
      • Europa17619
      • Economic / Social13247
      • România12262
      • Evenimente8512
      • Cultura / Culte7913
      © Copyright 2013 - 2023 - TIMP ROMÂNESC, realizat UltraSoft Systems, Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ
      Administrează consimțămintele pentru cookie-uri
      Folosim cookie-uri pentru a optimiza site-ul dvs. și serviciul nostru.
      Functional cookies Mereu activ
      The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
      Preferințe
      Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
      Statistici
      Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
      Marketing
      The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
      Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
      View preferences
      {title} {title} {title}
      MAI MULTE ARTICOLE
      România

      În România, în fiecare zi doi copii cad de la înălțime

      TIMP ROMÂNESC - 21/05/2025 0
      În România, cel puțin doi copii au nevoie zilnic de serviciile de urgență după o cădere accidentală de la înălțime (de la propria fereastră,...