Primul tronson al Autostrăzii A0, situat între DN5 și DN6, va fi...

Primul tronson al Autostrăzii A0, situat între DN5 și DN6, va fi finalizat cel mai târziu anul viitor

Primul tronson al Autostrăzii A0, situate între DN5 și DN6, va fi finalizat cel mai târziu anul viitor. De lase luni se lucrează pe Lotul II al A) Sud pentru cei aproape 15 km de autostrada (Bragadiru, Măgurele, Jilava, Dărăști, 1 Decembrie, Vidra și Cornetu).

La Lotul II se lucrează la pasajul peste calea ferată București – Giurgiu, unde s-au finalizat toate forajele, s-au turnat fundațiile și radierele, s-au armat pilele și culeele și s-au turnat deja și primele elevații, declară secretarul de Stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu.

Se lucrează la pasajul de la intersecția cu DN5 unde s-au finalizat pilele pentru pasajul principal, au fost realizate fundații și radiere și s-au turnat până acum opt elevații și la pasajul peste calea ferată din zona localității 1 Decembrie, unde s-au finalizat toți piloții necesari și au început armarea, cofrarea și turnarea radierelor. De asemenea, se forează în zona viitorului nod rutier dintre A0 și DN6 (între Bragadiru și Cornetu), unde vor fi realizați 172 de piloți necesari pasajului principal. 80% din lungimea traseului autostrăzii, aferentă Lotului II, este atacată din punct de vedere al terasamentelor. Acum se execută lucrări de umplutură, stabilizare a solului cu lianți hidraulici, perne de balast și lucrări de drenaj. În paralel se fac lucrări de relocare a utilităților pe toată lungimea traseului Lotului II. Nu în ultimul rând se lucrează la cele 36 de podețe necesare traversării apelor pluviale.

Având în vedere că vor fi aduse în șantier foarte multe agregate, Irinel Scrioșteanu i-a cerut antreprenorului să fie transportate noaptea, pentru a nu aglomera și mai mult traficul în zona București-Ilfov.

Lotul II al Autostrăzii Bucureștiului A0 Sud are o lungime de 16,3 km, pleacă din DN6, realizează intersecția cu DN5 până în zona localității Berceni. Constructorul este Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş, iar contractul are o valoare de 750,8 milioane de lei.

După cum se știe, la 15 februarie 2021 a fost dat ordinal de începere a lucrărilor pe Lotul I al A0 Sud. La Lotul I s-au finalizat forajele pentru realizarea piloților la km 68+521. Se realizează platformele pentru execuția piloților la viitorul nod rutier dintre A0 și A2, pentru pasajul principal, a început decopertarea stratului vegetal pentru bretelele A și E și au început lucrările de terasamente de la DN4 spre A2 și de la DN4 spre DN5, precum și în zona DJ401.

Lotul I din Autostrada de Centură Sud are o lungime de 16,9 km, între Berceni și A2, constructorul desemnat este Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş, iar valoarea contractului este de 830,6 milioane de lei. Lucrările vor fi executate în localitățile: Vidra, Berceni, Popești – Leordeni, Glina și Cernica.

Pentru lotul III din A0, care leagă DN6, în zona Bragadiru-Cornetu, până la A1, a fost depus proiectul tehnic pentru emiterea autorizației de construire. Estimăm că în următoarele două luni vom da ordinul de începere a lucrărilor. Acest lot are o lungime de 18 km. Constructor este Asocierea Aktor SA – Euro Construct Trading SRL, iar valoarea contractului este de 853,4 milioane de lei.

 Autostrada de Centură București Nord, împărțită în patru loturi

Pentru Lotul I al A0 Nord, care se află între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca, a fost desemnat un nou câștigător pentru proiectarea și execuția celor 17,5 km de autostradă. Este vorba despre NUROL INSAAT VE TICARET A.S, iar valoarea contractului este de 746,7 milioane de lei.

Pentru Lotul II, de 19 km, afla între DN1 (Corbeanca) și DN2 (Afumați) au fost depuse 11 oferte: două de constructori din România, trei din Turcia, două din Grecia, două firme din China, una din Austria și una din Italia. A fost desemnat câștigătorul, respectiv Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade. S-au făcut contestații la CNSC, care au fost respinse și a fost deschis proces la Curtea de Apel. Dacă vor fi respinse contestațiile, în luna mai putem semna contractul cu Asocierea de firme românești care a câștigat licitația.

Pentru Lotul III, aflat între DN2 și DN3, care trece prin localitățile ilfovene Afumați, Găneasa și Pantelimon, câștigător este Nurol Insaat Ve Ticaret A.S. Lungimea lotului 3 este de 8,6 kilometri, valoarea contractului fiind de 428,8 milioane de lei. Au fost depuse 7 contestații la CNSC. Curtea de Apel a decis reevaluarea ofertelor.

Pentru Lotul IV, la data de 18 august 2020 a fost semnat contractul de proiectare și execuție. Este vorba despre tronsonul aflat între DN3 și A2 (Pantelimon – A2), cu o lungime de 4,47 km, unde câștigător este Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, cu preţul de 312,6 milioane de lei. Se lucrează la realizarea proiectului tehnic. Estimăm că în toamna acestui an va fi aprobat proiectul, va fi emisă autorizația de construire și vor începe lucrările.

Pe tot amplasamentul A0 Nord au fost realizate exproprierile pe culoarul de bază

Pe tot amplasamentul A0 Nord au fost realizate exproprierile pe culoarul de bază.

Autostrada de Centură București A0 va avea o lungime totală de 101 km și este parte a unui uriaș proiect european de infrastructură rutieră numit Coridorul 4 pan-european, care traversează România de la Vest la Est, pe direcția Nădlac – Arad – Timișoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța.

Scrioșteanu amintește că în maximum doi ani vor fi finalizate cele cinci pasaje pe actuala Centură a Bucureștiului, respectiv Mogoșoaia, Berceni, Cernica, Domnești și Popești-Leordeni (Olteniței) și, în maximum trei ani (2023), cele 3 loturi de pe A0 Sud, adică 52 de km din Autostrada Bucureștiului, A0 Sud.