Producătorul pufuleţilor Gusto, compania Phoenixy din Băicoi, estimează pentru acest an o creştere cu 30% a cifrei de afaceri, comparativ cu valoarea înregistrată anul trecut, de 18 milioane euro, pe baza majorării exporturilor, produsele ajungând şi în SUA, în New York şi Chicago.
Brandul românesc devine astfel un model pozitiv românesc al ”the American Dream”.
Povestea pufuleţilor Gusto și a companiei Phoenix începe în anul 1992 de la o afacere cu înghețată.
Investiţia iniţială a fost de 2.000 de dolari, iar pentru susținerea afacerii patronii nu au apelat niciodată la credite bancare, ci doar la fonduri proprii şi reinvestirea profitului obţinut an de an.
La început, vânzările erau mici, între 3.000 și 5.000 de pungi pe zi de producător. Cifrele sunt incomparabile cu volumul de vânzări de astăzi.
Acum, capacitatea de producţie a ajuns la peste 1 milion de pungi pe zi, fiind una dintre cele mai mari la nivel european.