Căutați
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
TIMP ROMÂNESC E timpul tău!
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Acasă Europa Alte comunitati România a coborât o treaptă în topul Băncii Mondiale privind mediul de afaceri
  • Alte comunitati
  • America de Nord
  • Bulgaria
  • Economic / Social
  • Europa
  • International
  • Stiri
  • SUA
  • Uncategorized
  • Ungaria

România a coborât o treaptă în topul Băncii Mondiale privind mediul de afaceri

De către
A.R.
-
29/10/2013
0
România a coborât o treaptă în topul Băncii Mondiale privind mediul de afaceri

România a coborât cu o treaptă în topul Băncii Mondiale (BM) privind mediul de afaceri, până pe locul 73 din 189 de ţări, şi stă cel mai prost din UE în ceea ce priveşte accesul la electricitate, numărul de plăţi în contul taxelor, costul importurilor şi soluţionarea procedurilor de insolvenţă, anunță Mediafax. Mediul de afaceri din România este mai puţin primitor decât cel din Slovenia (33), Cipru (39), Polonia (45), Slovacia (49), Ungaria (locul 54), Bulgaria (58), Turcia (69) şi chiar Belarus (63), potrivit topului „Doing Business 2014” publicat marţi de Banca Mondială.

România este vecină în clasament cu ţări ca Grecia (locul 72) sau Cehia (75) şi este urmată de Republica Moldova (78), Croaţia (89) sau Rusia (92).

Germania, cea mai mare economie europeană, este pe locul 21 la nivel mondial, iar Danemarca este poziţionată pe prima poziţie în UE şi pe locul 5 în lume.

Banca Mondială evaluează mediul de afaceri în funcţie de 10 indicatori generali: procesul de înfiinţare a unei firme, obţinerea avizelor de construcţie, accesul la electricitate, înregistrarea proprietăţilor imobiliare, accesul la credit, gradul de protecţie a investitorilor, taxe, comerţ internaţional, garanţia respectării contractelor şi procedurile de insolvenţă. România stă cel mai prost în ceea ce priveşte accesul la electricitate, obţinerea avizelor de construcţie, plata taxelor şi rezolvarea situaţiilor de insolvenţă, dar înregistrează rezultate mai bune în privinţa accesului la credit.

Faţă de anul trecut, România a îmbunătăţit mai multe aspecte, vizând procesul de înfiinţare a unei firme, plata taxelor şi respectarea condiţiilor contractuale.

Astfel, România a înlesnit procedurile de înfiinţare a unei firme prin transferarea răspunderii privind emiterea cazierului fiscal de la agenţia de administrare fiscală la registrul comerţului, se arată în raportul BM.

Totodată, plata taxelor a devenit mai uşoară şi mai puţin costisitoare pentru firmele din România, după reducerea frecvenţei plăţilor la de două ori pe an, faţă de plăţi trimestriale anterior, şi prin reducerea ratei de taxare pe vehicule, notează Banca Mondială.

În ceea ce priveşte garanţia respectării condiţiilor contractuale, noul cod de procedură civilă va veni în sprijinul firmelor prin eficientizarea şi accelerarea procedurilor în instanţă, se spune în raport.

Pe de altă parte, România ocupă cele mai proaste poziţii din UE în funcţie de mai multe criterii.

România este pe poziţia 174 din 189 de ţări în ceea ce priveşte conectarea la electricitate, pentru care sunt necesare 7 proceduri, 223 de zile şi un cost echivalent cu 534% din venitul mediu pe locuitor.

În zona taxelor, firmele din România au cel mai mare număr de plăţi din UE, respectiv 39 pe an, şi au nevoie de 200 de ore pentru a se achita de aceste obligaţii, cu o rată totală de taxare de 42,9% din profit. Toate acestea plasează România pe locul 134 în lume în ceea ce priveşte sistemul fiscal în care trebuie să se descurce firmele, potrivit raportului BM.

Economia românească este pe ultimul loc în UE şi în ceea ce priveşte costul importurilor, estimat de BM la 1.495 dolari pe container, faţă de o medie de 1.066 dolari pe container la nivelul UE.

 De asemenea, România ocupă ultima poziţie în Uniunea Europeană în privinţa soluţionării situaţiilor de insolvenţă, criteriu care plasează mediul de afaceri autohton pe locul 99 în lume. Investitorii pot spera să recupereze în medie 30% din creanţele unei firme ajunse în insolvenţă, cel mai redus nivel din UE. Procedurile durează în medie 3,3 ani.

Singapore s-a menţinut pe prima poziţie în topul Doing Business, urmat de Hong Kong, Noua Zeelandă, SUA, Danemarca, Malaezia, Coreea de Sud, Georgia, Norvegia şi Marea Britanie.

Articolul precedent Reuniune de grad înalt al trilateralei România – Polonia – Turcia
Articolul următor Ministrul bulgar de Externe: Discuţiile privind platoul din Marea Neagră durează de mulţi ani, e timpul să le încheiem
A.R.

LĂSAȚI UN MESAJ Renunțați la răspuns

Autentificați-vă pentru a lăsa un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

© Newsmag WordPress Theme by TagDiv
Translate »
Administrează consimțămintele pentru cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a optimiza site-ul dvs. și serviciul nostru.
Functional cookies Mereu activ
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii Citește mai multe despre aceste scopuri
View preferences
{title} {title} {title}