ÎNCHIDEȚI
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
joi, 25 februarie 2021
  • Despre noi
  • Colaboratori
  • Parteneri
  • Contact
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
Acasă Economic / Social Românii habar nu au ce drepturi au atunci când călătoresc în UE
  • Economic / Social
  • Europa
  • Stiri
  • Uncategorized

Românii habar nu au ce drepturi au atunci când călătoresc în UE

De către Andras Rozalia -
14/01/2020

Comisia Europeană a făcut publice rezultatele unui sondaj Eurobarometru privind drepturile pasagerilor în Uniunea Europeană (UE). Potrivit sondajului, 43% dintre cetățenii UE care au călătorit cu avionul, cu trenul pe distanțe lungi, cu autocarul, cu vaporul sau cu feribotul în ultimele 12 luni (”călătorii”) știu că UE a instituit drepturi pentru pasageri, în timp ce, în România, doar 42% dintre cetățeni se regăsesc în această situație.

Comisarul pentru Transport, Adina Vălean: ”Uniunea Europeană este singura zonă din lume unde cetățenii sunt protejați printr-un set complet de drepturi ale pasagerilor. Totuși, aceste drepturi trebuie să fie mai bine cunoscute și mai ușor de înțeles și de aplicat. Normele noastre ar trebui, de asemenea, să ofere mai multă securitate juridică pasagerilor și industriei. Din aceste motive, Comisia a propus modernizarea drepturilor pasagerilor aerieni și feroviari. Acum este rândul Consiliului și al Parlamentului European, care trebuie să ajungă rapid la un acord privind aceste drepturi, pentru a asigura faptul că persoanele care călătoresc în UE sunt protejate în mod eficient”.

Drepturile pasagerilor sunt definite la nivelul UE. Ele sunt aplicate de către furnizorii de servicii transport, iar asigurarea respectării lor revine organismelor naționale. Disparitățile dintre practicile naționale pot face dificil ca pasagerii să aibă o imagine clară asupra a ceea ce trebuie să facă și cui să se adreseze, mai ales în condițiile în care pasagerii adesea traversează mai multe frontiere din UE.

Comisia și-a intensificat deja eforturile pentru a clarifica drepturile pasagerilor și pentru a crește gradul de informare cu privire la acestea. Comisia a materializat aceste eforturi prin propuneri legislative privind drepturile pasagerilor aerieni și feroviari, prin intermediul unor orientări, precum și al unor comunicări regulate cu privire la jurisprudența relevantă. În plus, Comisia a lansat o campanie de creștere a gradului de informare.

Alte rezultate ale sondajului:32 % dintre toți respondenții (incluzându-i pe cei care nu au călătorit recurgând la unul dintre modurile de transport menționate mai sus în ultimele 12 luni) știu că în UE există drepturi ale pasagerilor pentru transportul aerian, feroviar, rutier, cu vaporul sau cu feribotul. Însă numai 14 % știu că există drepturi specifice pentru transportul aerian, 8% pentru cel feroviar, 5% pentru transportul cu autocarul și 3 % pentru transportul cu vaporul sau cu feribotul. Respondenții care au călătorit recurgând la cel puțin unul dintre aceste moduri de transport sunt mai informați despre drepturile pasagerilor (43% față de 32%), deși acest procent rămâne sub 50%.

Procentul de călători care consideră că au fost bine informați cu privire la drepturile lor de către societățile de transport înainte de a călători variază în funcție de modul de transport: 40% pentru pasagerii aerieni, 29 % pentru pasagerii transportați cu vaporul sau cu feribotul, 26% pentru pasagerii feroviari și 26 % pentru cei transportați cu autocarul. Procentele sunt chiar mai mici în ceea ce privește informațiile primite în timpul călătoriei și după aceasta.

Respondenții care au întâmpinat nereguli cu ocazia unei călătorii cu avionul au depus mai multe reclamații decât cei care au recurs la alte moduri de transport: 37% dintre pasagerii aerieni, față de 26% dintre pasagerii care au călătorit cu autocarul, 24% dintre pasagerii feroviari și 18% dintre pasagerii care au călătorit cu vaporul sau cu feribotul. Toate modurile combinate: 26%. Dintre respondenții care au întâmpinat nereguli cu ocazia unei călătorii dar nu au depus o reclamație oficială (72%), motivul cel mai frecvent pentru nereclamare a fost sentimentul că ar fi fost inutil să o facă (4 %), urmat de suma de bani implicată, considerată ca fiind prea mică (25%).

Dintre cei care au întâmpinat perturbări cu ocazia unei călătorii cu avionul în ultimele 12 luni, 53% au indicat că linia aeriană a oferit un oarecare ajutor (fie alimente și băuturi, fie zboruri alternative, rambursări, compensații financiare, cazare etc) indiferent dacă pasagerii au depus sau nu reclamație. Numai 43% dintre respondenții care au călătorit cu trenul și 38% dintre respondenții care au călătorit cu autocarul, vaporul sau feribotul au indicat faptul că societățile de transport au oferit ajutor în cazul unor perturbări.

55% dintre respondenții care depus reclamație la societatea de transport cu privire la nereguli au declarat că au fost mulțumiți de modul în care a fost tratată reclamația lor, însă numai 37% dintre cei care s-au confruntat cu nereguli au declarat că au fost mulțumiți de modul în care societatea de transport i-a informat cu privire la procedurile de depunere a reclamațiilor.

O mare majoritate (81%) a celor care la un moment dat au solicitat asistență pentru o persoană cu handicap sau cu mobilitate redusă (adică 8% dintre respondenți) au declarat că au fost satisfăcuți de reacția societății de transport. Un procent mai mic (60%) dintre călători s-au declarat satisfăcuți atunci când au recurs la mai multe moduri de transport.

Sondajul a fost efectuat între 19 februarie și 4 martie 2019 și a implicat intervievarea a 27.973 de cetățeni din UE.

În UE există o legislație care se aplică tuturor modurilor de transport și care vizează protejarea drepturilor pasagerilor și asigurarea faptului că respectarea lor nu se pierde într-o multitudine de norme naționale – acest aspect este unic în lume: pe niciun alt continent nu se oferă pasagerilor o astfel de protecție pentru toate modurile de transport.

 

Partajează asta:

  • Email
  • Mai mult
  • Twitter
  • Facebook

Similare

DISTRIBUIȚI
Facebook
Twitter
  • tweet
Articolul precedentZiua Culturii Naționale sub semnul sincroniei europene
Articolul următorZiua Culturii Naţionale, sărbătorită în țară și peste hotare 
Andras Rozalia

ARTICOLE SIMILAREDE LA ACELAȘI AUTOR

Economic / Social

Vecinătatea sudică: UE propune o nouă agendă pentru Mediterana

Economic / Social

UE e ”pregătită să ajute”’ la creşterea producţiei de vaccinuri anti-Covid

Economic / Social

Răspunsul mondial la Covid 19: UE sprijină cercetarea în domeniul vaccinurilor cu o sumă suplimentară de 100 de milioane de euro

Economic / Social

Cum sunt împărțite cele 79,9 miliarde de euro pe care România le primește de la UE

Economic / Social

Uniunea Europeană verifică vânzările online de măşti şi geluri dezinfectante

Economic / Social

Liderii din UE se vor reuni într-un summit, pe 17-18 iulie, pentru un plan de relansare economică

Economic / Social

Eurobarometru/ 70% dintre europeni cred că există corupție în instituțiile publice naționale

Economic / Social

Coronavirus: UE acordă finanțare în valoare de 314 milioane de euro unor companii inovatoare în scopul combaterii virusului și al sprijinirii redresării

Economic / Social

Un miliard de euro pentru Fondul european pentru dezvoltare durabilă

Economic / Social

Comisia Europeană lansează o consultare publică privind protejarea și facilitarea investițiilor în cadrul UE

Economic / Social

Covid19 – impactul economic: 100 miliarde de euro împrumut de la UE pentru păstrarea locurilor de muncă

Economic / Social

Germania și Olanda nu vor să ajute țările indisciplinate financiar

MESAJ DE INTERES PUBLIC
ATENȚIONĂRI DE CĂLĂTORIE
DIRECȚIONAȚI PÂNĂ LA 3,5 % DIN IMPOZITUL PE VENIT PENTRU ANUL 2019
VERIFICĂ TIMPII DE AȘTEPTARE LA FRONTIERĂ

LEGĂTURI UTILE
  • SENAT – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
  • CAMERA DEPUTAȚILOR – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
  • MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
  • DEPARTAMENTUL PENTRU ROMÂNII DE PRETUTINDENI
  • MINISTERUL SĂNĂTĂȚII
  • MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
  • DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ
MESAJ DE INTERES PUBLIC
Newsletter TIMP ROMÂNESC

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

MESAJ DE INTERES PUBLIC

MUZEUL VIRTUAL AL UNIRII

CAMPANII NAȚIONALE
CAMPANIE PENTRU PREVENIREA TRAFICULUI DE PERSOANE
CAMPANIA NAȚIONALĂ

SERVICII CONSULARE

Sistemul SOLVIT

PARTENERI

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

TimpRomanesc.ro este un proiect media dedicat românilor de pretutindeni. Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ Responsabilitatea juridică în cazul editorialelor/opiniilor/articolelor redactate de invitații permanenți sau invitații speciali aparține în exclusivitate autorilor. Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv. contact@timpromanesc.ro
Contactați-ne: contact@timpromanesc.ro - tel.0753.937.268

ȘI MAI MULTE ȘTIRI

„Istoria drepturilor omului este povestea omenirii” – concurs public de proiecte...

25/02/2021

100 de burse de studii pentru tinerii din Belarus care susțin...

25/02/2021

PUZ-urile de sector, suspendate trei luni, nu doi ani cum voia...

25/02/2021

CATEGORIE POPULARĂ

  • Stiri15105
  • Europa11682
  • Economic / Social8276
  • Evenimente7899
  • România6131
  • Cultura / Culte5993
All for Joomla All for Webmasters
© Copyright 2013 - 2021 - TIMP ROMÂNESC, realizat UltraSoft Systems, Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ
DIRECȚIONAȚI PÂNĂ LA 3,5%

DIN IMPOZITUL PE VENIT PENTRU ANUL 2020

FORMULARUL PRECOMPLETAT AICI

TERMEN LIMITĂ 25 MAI 2021

MAI MULTE ARTICOLE
Economic / Social

Ministrul Cîțu cere anchetarea liderilor PSD pentru că ”au instigat la...

Catalin Dragomir -
18/11/2020
Ministrul Finanţelor Florin Cîţu a cerut miercuri procurorului general anchetarea tuturor declaraţiilor făcute de liderii PSD de la declararea stării de urgenţă, acuzându-i pe...

loading Anulare
Articolul n-a fost trimis - verifică adresele tale de email!
Verificarea emailului a eșuat., te rog încearcă din nou
Regret, blogul tău nu poate partaja articole prin email.