Facebook Mail Twitter Youtube
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Căutați
miercuri, 14 mai 2025
  • Despre noi
  • Colaboratori
  • Parteneri
  • Contact
Facebook Mail Twitter Youtube
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TIMP ROMÂNESC
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Acasă Alte comunitati Şoferii italieni blochează Italia: „Să plece șoferii români !”
  • Alte comunitati
  • Economic / Social
  • Europa
  • Italia
  • Stiri
  • Uncategorized

Şoferii italieni blochează Italia: „Să plece șoferii români !”

De către
A.R.
-
06/12/2013 Data modificata: 11/12/2013
Acțiune
Facebook
Twitter
WhatsApp

    Patru zile de grevă a sectorului autotransporturi au fost fixate de pe 9 pe 13 decembrie, o perioadă crucială, tocmai înaintea sărbătorilor de Crăciun.

    Decizia a luat-o Unatrans, asociaț ia care reunește principalele sigle sindicale naționale ale trasportatorilor: Confartigianato Trasporti, Fai, Cna-Fita, Confatrasporto și Fiap L.

    Un comunicat al Comitetului Executiv al Unatrans informează că “a ratificat decizia de a proclama oprirea serviciilor de autotransport începând de la ora 00 de luni 9 decembrie până la ora 24 de vineri 13 decembrie luată de Președinția Unitrans la încheierea întâlnirii cu subsecretarul de stat (Rocco) Girlanda (de la ministerul Infrastructurii și Transporturilor) din data de 13 noiembrie 2013.

    Motivele protestului sunt tăierea rambursării accizelor, incertitudinea absolută privind resursele destinate sectorului, cu referire în special la intervențiile pentru limitarea costului forței de muncă, absența de inițiative concrete pentru reprimarea fenomenului de cabotaj abuziv practicat de operatori externi”.

    Un responsabil al organizației Confartigianato Trasporti Bergamo, Dario Mongodi, a declarat: “În loc să se penalizeze tot mai mult micii transportatori, veriga slabă a întregii filiere de transport, este necesar ca autoritățile să-și îndrepte atenția asupra controlului clienților și în special a operatorilor străini care, în țara noastră, din cauze ce trebuie descoperite, sunt lăsați fără a fi penalizați să circule în dreapta și-n stânga fără un minim control privind timpul de șofat. Din 100 de controale efectuate pe șosele, numai 2 sau 3 sunt asupra unor vehicule străine”.

    Un numitor comun al declarațiilor responsabililor de asociații ale transportatorilor este cel al “străinilor” care au început să facă concurență transportatorilor italieni. În principal, șoferii italieni sunt supărați pe români, și de fașt ei sunt motivul principal de nemulșumire.

    “Tiruri, benzina mai scumpă și românii. Camionagii blochează Italia”, scrie Dario Di Vico în Corriere della Sera. “Camionagii amenință o oprire extraordinară a vehicu – lelor în 9 decembrie. Un protest care riscă să blocheze țara, declarat de toate sindicatele a așa-numiților mici transportatori. Motivele protestului sunt variate: legea de Stabilitate (adică le – gea Bugetului – n.r.) care taie 330 de milioane de contribuții sector – u lui, dar în special concurența camionagiilor români care acceptă plăți reduse”, scrie Corriere. “

    Greva, care a fost declarată în mod unitar de toate sindicatele, este împotriva legii stabilității care taie autotransportului circa 330 de milioane de contribuții destinate rambursării accizelor la carburanți și alte fonduri. Este vorba de acele transferuri ale statului care au servit de-a lungul anilor la menținerea fragilului compromis cu o categorie distrusă de prețul carburantului, de o concurență sălbatică și apoi pusă în mod definitiv pe butuci de Marea criză.

    Dacă în 2008 se înmatriculau într-un an peste 22.000 de vehicule grele acum am trecut la 9.500. Organizațiile se plâng de benzina mai scumpă și taxată a Europei și trebuie să facă față firmelor din Europa de Est care au costuri ale carburanților și pentru angajați mai mici cu 30 și 40%. Se spune că în fiecare zi se închid 25 de firme mici.

    Acțiune
    Facebook
    Twitter
    WhatsApp
      Articolul precedentIzvor de cultură românească în Occident
      Articolul următorPerformerii de la Jocurile Mondiale și CE la gimnastică aerobică, premiați
      A.R.

      ARTICOLE SIMILAREDE LA ACELAȘI AUTOR

      America de Nord

      Efectele secundare ale COVID 19 și războaiele încetinesc lumea

      America de Nord

      Acord istoric de investiții între SUA și Arabia Saudită

      Alte comunitati

      Dorința de îmbogățire rapidă face în continuare victime

      Economic / Social

      La Bruxelles s-a discutat aprofundat despre investițiile comune pentru apărare, investiții care vor avea loc prin împrumuturi

      Economic / Social

      Bolojan vrea la Palatul Victoria și e gata să își asume ”toată responsabilitatea”. Nu știm ce crede partidul

      Economic / Social

      AEP anunță numărul de alegători pentru scrutinul din 18 mai 2025

      Cultura / Culte

      Salonul Internațional de Carte de la Torino

      Economic / Social

      Parlamentul European va cere Comisiei Europene prelungirea cu 18 luni a implementării PNRR

      Economic / Social

      Până la sfârșitul lunii mai, vin 1,3 miliarde de euro din tranșa 3 a PNRR

      mai 2025
      L Ma Mi J V S D
       1234
      567891011
      12131415161718
      19202122232425
      262728293031  
      « apr.    

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      VERIFICĂ TIMPII DE AȘTEPTARE LA FRONTIERĂ

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      LEGĂTURI UTILE

      • SENAT – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • CAMERA DEPUTAȚILOR – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU ROMÂNII DE PRETUTINDENI
      • MINISTERUL SĂNĂTĂȚII
      • MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ

      Newsletter TIMP ROMÂNESC

      Enter your email address:

      Delivered by FeedBurner

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      CAMPANII NAȚIONALE

      SERVICII CONSULARE

      Sistemul SOLVIT

      PARTENERI

      1

      1

      1

      1

      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
      TimpRomanesc.ro este un proiect media dedicat românilor de pretutindeni. Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ Responsabilitatea juridică în cazul editorialelor/opiniilor/articolelor redactate de invitații permanenți sau invitații speciali aparține în exclusivitate autorilor. Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv. contact@timpromanesc.ro
      Contactați-ne: contact@timpromanesc.ro - tel.0753.937.268
      Facebook Mail Twitter Youtube

      ȘI MAI MULTE ȘTIRI

      Efectele secundare ale COVID 19 și războaiele încetinesc lumea

      America de Nord 14/05/2025

      Acord istoric de investiții între SUA și Arabia Saudită

      America de Nord 14/05/2025

      Dorința de îmbogățire rapidă face în continuare victime

      Alte comunitati 14/05/2025

      CATEGORIE POPULARĂ

      • Stiri23801
      • Europa17598
      • Economic / Social13215
      • România12220
      • Evenimente8508
      • Cultura / Culte7904
      © Copyright 2013 - 2023 - TIMP ROMÂNESC, realizat UltraSoft Systems, Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ
      Administrează consimțămintele pentru cookie-uri
      Folosim cookie-uri pentru a optimiza site-ul dvs. și serviciul nostru.
      Functional cookies Mereu activ
      The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
      Preferințe
      Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
      Statistici
      Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
      Marketing
      The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
      Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
      View preferences
      {title} {title} {title}
      MAI MULTE ARTICOLE
      America de Nord

      Efectele secundare ale COVID 19 și războaiele încetinesc lumea

      A.R. - 14/05/2025 0
      După relansarea post-COVID, omenirea a înregistrat în 2024 o încetinire „neaşteptată şi îngrijorătoare“ în dezvoltarea sa, anunță ONU într-un raport. Înainte de „anomalia pandemiei“ care...