Facebook Mail Twitter Youtube
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Căutați
luni, 17 noiembrie 2025
  • Despre noi
  • Colaboratori
  • Parteneri
  • Contact
Facebook Mail Twitter Youtube
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TIMP ROMÂNESC
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Acasă Economic / Social Sondaj de opinie INSCOP Research: Patriotism economic, ajutorul statului în situații de...
  • Economic / Social
  • Europa
  • Opinii
  • România
  • Stiri

Sondaj de opinie INSCOP Research: Patriotism economic, ajutorul statului în situații de criză 

De către
A.R.
-
19/03/2024
Acțiune
Facebook
WhatsApp

    Conform sondajului de opinie realizat de INSCOP Research la comanda News.ro în februarie 2024, trei sferturi dintre români preferă să cumpere produse româneşti chiar dacă sunt mai scumpe. Datele au fost culese în perioada 22 – 29 februarie 2024. Metoda de cercetare: interviu prin intermediul chestionarului. Datele au fost culese prin metoda CATI (interviuri telefonice), volumul eșantionului simplu, stratificat fiind de 1100 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 2.95%, la un grad de încredere de 95%.

    Cumpărarea de produse românești

    72.2% dintre participanții la sondajul INSCOP declară că preferă să cumpere produse românești chiar dacă sunt mai scumpe, în timp ce 26.3% spun că preferă să cumpere produsele cu prețul cel mai bun, indiferent dacă sunt românești sau străine. 1.5% nu știu sau nu răspund la această întrebare.

    Spun că preferă să cumpere produse românești chiar dacă sunt mai scumpe mai ales votanții PSD-PNL și ai ADU, persoanele cu vârsta peste 45 de ani, cei inactivi, gulerele albastre, locuitorii din rural și cei care nu au cont pe rețelele sociale. Votanții AUR, tinerii sub 30 de ani, cei inactivi potențial activi, declară într-o proporție mai mare decât restul populației că preferă să cumpere produsele cu prețul cel mai bun, indiferent dacă sunt românești sau străine.

    Produsele agricole românești în marile rețele comerciale

    62.7% dintre români sunt de părere că produsele agricole românești sunt mai rare în marile rețele comerciale din cauză că acestea preferă produsele din străinătate. De cealaltă parte, 33.4% cred că produsele agricole românești sunt mai rare în marile rețele comerciale din cauză că producția locală este mică. Ponderea non-răspunsurilor este 3.9% din total eșantion.
    Sunt de părere că produsele agricole românești sunt mai rare în marile rețele comerciale din cauză că acestea preferă produsele din străinătate mai ales votanții ADU, persoanele cu vârsta între 30 și 45 de ani, cei cu educație medie, cei inactivi potențial activi, gulerele albastre sau gri și locuitorii din rural. Votanții PSD-PNL, persoanele cu vârsta peste 45 de ani, cei inactivi pasivi și cei care nu au cont pe rețelele sociale cred într-o măsură mai mare decât restul populației că produsele agricole românești sunt mai rare în marile rețele comerciale din cauză că producția locală este mică.

    Ajutorul statului în situații de criză

    76.9% dintre români sunt de părere că în situații de criză trebuie mai întâi să se ajute singuri și abia apoi să ceară sprijinul statului. 21.5% consideră că în situații de criză trebuie mai întâi să ceară sprijinul statului și abia apoi să se ajute singuri. Ponderea non-răspunsurilor este 1.6% din total eșantion.

    https://www.inscop.ro/wp-content/uploads/2024/03/19.03.2024-Sondaj-INSCOP-NEWS-Partea-a-IX-a.pdf

    Acțiune
    Facebook
    WhatsApp
      Articolul precedentRomânia se alătură Apelului la acțiune de urgență pentru asigurarea respectării drepturilor copiilor palestinieni și intensificarea acțiunilor umanitare din Fâșia Gaza și Cisiordania
      Articolul următorDocumentarul „Maria. Inima României“, prezentat la Marsilia de Ziua Internațională a Francofoniei
      A.R.

      ARTICOLE SIMILAREDE LA ACELAȘI AUTOR

      Cum voteaza romanii
      Economic / Social

      INSCOP Research: Cum votează românii în funcție de mediul de rezidență

      Cum voteaza romanii1
      Economic / Social

      INSCOP Research: Cum votează românii în funcție de educație

      Cum votează romanii
      Economic / Social

      INSCOP Research: Cum votează românii în funcție de gen

      Cum voteaza romanii3
      Economic / Social

      INSCOP Research: Cum votează românii în funcție de vârstă

      Economic / Social

      Populația activă, pesimistă cu privire la direcția țării

      Directia tarii
      Economic / Social

      INSCOP Research: Direcția țării

      Persoana superstitioasa
      Interviuri / Analize

       INSCOP Research:  „România între Magie și Ezoterie

      Profilul rm
      Opinii

      INSCOP Research: Rezultatul alegerilor din Republica Moldova

      Ajutor state europene
      Economic / Social

      INSCOP Research: Integrarea europeană a Republicii Moldova

      Profilul populatiei
      Economic / Social

      INSCOP Research: Sprijinul românilor pentru partide noi

      Economic / Social

      INSCOP Research: Notorietatea lui George Enescu și a festivalului care îi poartă numele

      Preocupari
      Economic / Social

      INSCOP Research: Războiul din Ucraina

      noiembrie 2025
      L Ma Mi J V S D
       12
      3456789
      10111213141516
      17181920212223
      24252627282930
      « oct.    
      Foto modul lucrator sezonier

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      PLATFORMA NAȚIONALĂ DESPRE VACCINAREA COVID
      VERIFICĂ TIMPII DE AȘTEPTARE LA FRONTIERĂ

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      Image0 jpeg

      LEGĂTURI UTILE

      • SENAT – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • CAMERA DEPUTAȚILOR – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU ROMÂNII DE PRETUTINDENI
      • MINISTERUL SĂNĂTĂȚII
      • MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ

      Newsletter TIMP ROMÂNESC

      Enter your email address:

      Delivered by FeedBurner

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      Buton nou atentionari

      CAMPANII NAȚIONALE

      Distruge zidul indiferentei

      SERVICII CONSULARE

      Sistemul SOLVIT

      Imagine 2022 01 30

      PARTENERI

      1

      1

      1

      1

      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
      TimpRomanesc.ro este un proiect media dedicat românilor de pretutindeni. Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ Responsabilitatea juridică în cazul editorialelor/opiniilor/articolelor redactate de invitații permanenți sau invitații speciali aparține în exclusivitate autorilor. Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv. contact@timpromanesc.ro
      Contactați-ne: contact@timpromanesc.ro - tel.0753.937.268
      Facebook Mail Twitter Youtube

      ȘI MAI MULTE ȘTIRI

      Moneda

      Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din...

      Cultura / Culte 16/11/2025
      Emda

      Cercetător român invitat la conferințele EMDA în Mexic

      America Latina 16/11/2025
      Minneapolis

      Festivalul de Film Românesc de la Minneapolis, ediția a III-a: „Between...

      America de Nord 15/11/2025

      CATEGORIE POPULARĂ

      • Stiri24680
      • Europa18029
      • Economic / Social13786
      • România12978
      • Evenimente8585
      • Cultura / Culte8082
      © Copyright 2013 - 2023 - TIMP ROMÂNESC, realizat UltraSoft Systems, Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ
      Translate »
      Administrează consimțămintele pentru cookie-uri
      Folosim cookie-uri pentru a optimiza site-ul dvs. și serviciul nostru.
      Functional cookies Mereu activ
      The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
      Preferințe
      Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
      Statistici
      Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
      Marketing
      The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
      • Administrează opțiunile
      • Administrează serviciile
      • Administrează vânzătorii {vendor_count}
      • Citește mai multe despre aceste scopuri
      View preferences
      • {title}
      • {title}
      • {title}
      MAI MULTE ARTICOLE
      Moneda
      Cultura / Culte

      Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din...

      A.R. - 16/11/2025 0
      Începând cu data de 17 noiembrie 2025, Banca Națională a României lansează în circuitul numismatic o monedă din tombac cuprat cu tema Universitatea de...