Trenurile de călători și marfă vor începe să circule pe Podul 2 peste Dunăre între Bulgaria și România din februarie 2014, informează Novinite. Anunțul a fost făcut duminică de către Kristian Krastev, CEO al companiei Căilor Ferate de Stat, BDZ Holding. Krastev a declarat că firma sa lucrează foarte bine cu omologii din România și celălalt vecin — Serbia, după ce programul regulat al trenurilor de călători cu acesta din urmă a fost restabilit.
Podul 2 peste Dunăre ce leagă Vidin în Bulgaria și Calafat în România este parte a coridorului de transport paneuropean IV.
Proiectul a fost demarat la sfârșitul anilor 1990, dar a fost blocat de mai multe ori. Singurul pod existent între cei doi vecini din Balcani, Podul 1 peste Dunăre ce leagă Ruse de Giurgiu, a fost finalizat în 1954, amintește Novinite.
În februarie 2013, oficialii au declarat că Podul 2 peste Dunăre va fi inaugurat pe 9 mai, de Ziua Europei, dar ceremonia a fost amânată.
Secțiunea finală a podului a fost terminată în octombrie 2012 și întreaga construcție între malurile bulgăresc și românesc a fost conectată. Mai devreme se anunțase că infrastructura a fost finalizată de la sfârșitul lunii august 2012. Podul are o lungime de 1,8 km, patru benzi, o cale ferată, un trotuar și o cale de biciclete.
Există de asemenea un punct de control la frontieră. Taxa este aceeași ca la Ruse, de la 6 euro la 37 de euro, în funcție de tipul de vehicul. Nu se percep taxe pentru pietoni, bicicliști, mașini de pompieri, de poliție și ambulanțe.