Astăzi, 14 septembrie 2016, orele 24:00, expiră termenul până la care cetățenii români cu domiciliul sau reședința în străinătate pot depune personal sau pot transmite prin poștă sau prin e-mail la ambasada sau consulatul din statul în care locuiesc solicitarea de înscriere în Registrul electoral, optând fie pentru a-şi exercita votul prin corespondenţă, fie pentru a solicita înfiinţarea unei secții de votare în localitatea de reședință.
Ministerul Afacerilor Externe subliniază că printre atributiile sale în ceea ce priveşte buna derulare a procesului electoral în străinătate se numără următoarele:
preluarea, prin intermediul misiunilor diplomatice, a cererilor de înscriere în Registrul electoral depuse fie personal la ghişeele consulare, fie transmise prin poştă sau e-mail de către cetăţenii români cu domiciliul/reşedinţa în străinătate;
verificarea la încheierea perioadei de înscrieri, prin misiunile diplomatice, a datelor furnizate de alegătorii cu domiciliul/reşedinţa în străinătate, precum şi înscrierea în Registrul electoral;
informarea, împreună cu Autoritatea Electorală Permanentă, a cetăţenilor români cu drept de vot cu domiciliul/reşedinţa în străinătate privind modalităţile de exercitare a dreptului de vot prin corespondenţă;
solicitarea, acolo unde legislaţia statului de domiciliu/reşedinţă permite, aprobării autorităţilor locale pentru înfiinţarea secţiilor de votare comunicate de AEP, ca urmare a cererilor formulate de cetăţenii români din străinătate şi identificarea locaţiilor acestora.
sprijinirea cetăţenii români din străinătate în soluţionarea cererilor de preschimbare a documentelor de identitate româneşti expirate, depuse, în timp util, la misiunile diplomatice sau oficiile consulare.