Acasă America de Nord Un elev român a obţinut nota maximă la „Bac-ul” american

Un elev român a obţinut nota maximă la „Bac-ul” american

Foto: http://www.ziuaconstanta.ro/

Un elev din clasa a XII-a de la Liceul Teoretic Internaţional de Informatică din Constanța, premiat la multe olimpiade de informatică, a obţinut punctaje maxime la matematică şi fizică, materii ale testului Scholastic Assessment Test (SAT), echivalentul american al examenului de Bacalaureat.

Potrivit reprezentanţilor liceului din Constanța, Andreas Casapu a susţinut testele SAT la disciplinele Matematica şi Fizică, obţinând la ambele discipline un punctaj de 800, „nota perfectă”, completă, acest rezultat fiind şi un punct mare în favoarea lui în scrisorile de aplicaţie pentru universităţile din Statele Unite.

„Elevul s-a pregătit pentru acest examen timp de două luni, bazându-şi studiile pe cunoştinţele deja acumulate în anii de liceu, dar beneficiind şi de ajutorul profesorului Serdal Aslantas la orele de pregătire specială pentru SAT, la matematică”, se arăta într-un comunicat de presă al instituţiei.

Andreas spune că este foarte mulţumit de rezultat deoarece ştie că acesta atârna greu în ochii celor care îi vor revizui aplicaţia. După părerea lui, subiectele acestui examen nu se aseamănă cu exerciţiile din programa românească, mai ales că metodă de rezolvare.

„Timpul este scurt, de aproximativ un minut pe exerciţiu şi, astfel, de foarte mare importanţă este ideea de rezolvare, mai mult decât abilităţile de calcul, la matematică. La fizică se pune foarte mult accentul pe interpretarea fenomenelor sau istoria fizicii, aspecte mai puţin întâlnite în programa românească”, a spus Andreas, potrivit ziare.com.

Andreas Casapu, elev de 10 şi în sistemul de învăţământ românesc, este multi-premiat la olimpiade şi concursuri, fiind prezent în fiecare an la Olimpiada Naţională de Informatică, unde a obţinut în 2016 medalia de aur, iar în 2017 medalia de bronz.

Adolescentul vrea să se specializeze în domeniul Computer Science, preferând în special mediul academic din Statele Unite, iar ţinta lui principală este MIT, Electrical Engineering and Computer Science şi, în mod special, Laboratorul de dezvoltare de jocuri pe computer.