ÎNCHIDEȚI
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
miercuri, 14 aprilie 2021
  • Despre noi
  • Colaboratori
  • Parteneri
  • Contact
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
Acasă Economic / Social UNTRR solicită amânarea Pachetului Mobilitate 1
  • Economic / Social
  • Europa
  • România
  • Stiri
  • Uncategorized

UNTRR solicită amânarea Pachetului Mobilitate 1

De către Timp Românesc -
14/02/2019
Foto: Transport Times

UNTRR, alături de asociațiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia și Ungaria solicită amânarea Pachetului Mobilitate 1, printr-o scrisoare deschisă adresată Conferinței Președinților Parlamentului European care are loc astăzi, la Strasbourg

Conferința Președinților Parlamentului European, alcătuită din Președintele Paramentului European (PE) și Președinții celor opt grupuri politice din Parlamentul European se va reuni din nou astăzi la Strasbourg pentru a stabili dacă Pachetul  Mobilitate 1 va fi votat în plenul Parlamentului European în această legislatură.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) împreună cu asociațiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia și Ungaria au semnat și transmis ieri o scrisoare comună către președintele Parlamentului European (PE), Antonio Tajani, și către președinții celor opt grupuri parlamentare din PE, prin care solicită ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană.

Cele opt asociații sunt ”extrem de îngrijorate de faptul că în Conferința Președinților PE din 14.02.2019, este încă considerată transmiterea Pachetului Mobilitate 1 în plen chiar la sfârșitul ciclului politic actual, fără a mai aloca timp pentru o evaluare juridică și socio-economică adecvată. Atenționăm că nu este în joc numai viitorul transportului rutier, ci totodată și milioanele de locuri de muncă legate de transporturi din Statele Membre UE, precum și creșterea economică și competitivitatea Uniunii. Din nefericire, diviziunile profunde Est-Vest, Noi-Vechi și Periferie-Centru au condus negocierile într-o extremă incertitudine și într-un proces decizional haotic, cu numeroase scenarii de ieșire nejustificate. Actualul Pachet Mobilitate 1, dacă va fi adoptat fără o analiză serioasă, va avea un impact negativ semnificativ atât asupra cetățenilor, cât și asupra întreprinderilor europene. În mod special, pachetul include noi restricții privind accesul la piețele internaționale de transport rutier, ceea ce va crește costul operațiunilor pentru transportatorii rutieri și va afecta economia europeană în ansamblu, determinând astfel noi prețuri pentru serviciile de transport, precum și pentru bunuri. Cu siguranță, concurența va fi mai redusă în Europa, deoarece operatorii de transport rutier vor trebui să se întoarcă pe piețele naționale specifice, cu mai puține posibilități de a transporta mărfuri între diferite state membre ale UE. În plus, propunerile vor afecta Piața Unică, concurența loială și condițiile egale, deoarece operatorii stabiliți în statele membre UE cu o capacitate industrială ridicată, ca și cei situați mai aproape de principalele fluxuri de bunuri ale UE se vor afla într-un mediu de afaceri semnificativ mai bun comparativ cu transportatorii din statele membre periferice și mai puțin dezvoltate ale UE. Cel mai important, semnalăm că există un risc foarte mare ca obiectivele agendei sociale să nu fie realizate de pachetul mobilitate, iar condițiile de lucru ale șoferilor să nu fie  îmbunătățite. Șoferi din aceleași state membre ale UE, dar care efectuează transport intracomunitar cross-trade și transport bilateral nu vor beneficia de condiții egale în ceea ce privește drepturile sociale și remunerațiile. Unii dintre aceștia, angajați în statele membre periferice ale UE, vor fi, de asemenea, forțați să conducă mii de kilometri înapoi acasă și să petreacă săptămâni pe drum numai pentru a respecta regula privind întoarcerea acasă a camioanelor. Una dintre problemele-cheie în beneficiul șoferilor – cerința ca statele membre UE să ofere infrastructura necesară de-a lungul rețelei lor rutiere pentru a asigura dreptul șoferului de a avea o odihnă decentă – este încă sub semnul întrebării, ceea ce reprezintă un exemplu al modului în care discuțiile se îndreaptă în direcția greșită”.

UNTRR, alături de asociațiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia și Ungaria solicită Conferinței Președinților Parlamentului European să nu-și asume riscul unui vot politizat și de ultim minut în plen, cu rezultatele absolut imprevizibile. ”Solicităm amânarea negocierilor privind Pachetul Mobilitate 1 în următorul Parlament European pentru a lua decizii fundamentate juridic, economic și social pentru toți europenii”, se arată într-un comunicat de presă.

Partajează asta:

  • Email
  • Mai mult
  • Twitter
  • Facebook

Similare

DISTRIBUIȚI
Facebook
Twitter
  • tweet
Articolul precedentCarol al II-lea va fi reînhumat în Noua Catedrală Arhiepiscopală de la Curtea de Argeș, pe 9 martie
Articolul următorLocuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European
Timp Românesc

ARTICOLE SIMILAREDE LA ACELAȘI AUTOR

Stiri

UNTRR: Guvernul României sprijină industria de transport rutier din România, alăturându-se și în acțiunea de anulare a obligației întoarcerii acasă a camioanelor depusă la Tribunalul General al...

Economic / Social

UNTRR solicită Guvernului să permită transportul rutier internațional de persoane, pentru a înlătura specula

Economic / Social

Transportatorii cer deblocarea transportului rutier de persoane operat de firmele românești în UE

Economic / Social

Transportatorii români, revoltați

Stiri

UNTRR: Producătorii de alimente să nu pună în spatele transportatorilor creșterile de preț la raft

Economic / Social

Din nou despre efectele negative ale prevederilor viitorului pachet de mobilitate

Economic / Social

UNTRR solicită eurodeputaților români contestarea Pachetului Mobilitate 1

Economic / Social

UNTRR: Libera circulație a transportatorilor români în UE este în pericol!

Economic / Social

UNTRR atenționează că tarifele RCA vor crește de peste cinci ori

Economic / Social

Analiză UNTRR: Recomandări pentru industria de transport rutier după ce Camera Comunelor a respins, prin vot, ”alternativele” la Brexit

Economic / Social

Scrisoare comună pentru ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană

Economic / Social

Analiză UNTRR cu privire la viitorul transportului rutier în Regatul Unit

MESAJ DE INTERES PUBLIC
ATENȚIONĂRI DE CĂLĂTORIE
DIRECȚIONAȚI PÂNĂ LA 3,5 % DIN IMPOZITUL PE VENIT PENTRU ANUL 2019
VERIFICĂ TIMPII DE AȘTEPTARE LA FRONTIERĂ

LEGĂTURI UTILE
  • SENAT – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
  • CAMERA DEPUTAȚILOR – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
  • MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
  • DEPARTAMENTUL PENTRU ROMÂNII DE PRETUTINDENI
  • MINISTERUL SĂNĂTĂȚII
  • MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
  • DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ
MESAJ DE INTERES PUBLIC
Newsletter TIMP ROMÂNESC

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

MESAJ DE INTERES PUBLIC

MUZEUL VIRTUAL AL UNIRII

CAMPANII NAȚIONALE
CAMPANIE PENTRU PREVENIREA TRAFICULUI DE PERSOANE
CAMPANIA NAȚIONALĂ

SERVICII CONSULARE

Sistemul SOLVIT

PARTENERI

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

ARHIVE
  • 2021 (812)
  • 2020 (2144)
  • 2019 (1172)
  • 2018 (1710)
  • 2017 (2534)
  • 2016 (2213)
  • 2015 (2296)
  • 2014 (2885)
  • 2013 (1541)
  • 201 (1)
TimpRomanesc.ro este un proiect media dedicat românilor de pretutindeni. Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ Responsabilitatea juridică în cazul editorialelor/opiniilor/articolelor redactate de invitații permanenți sau invitații speciali aparține în exclusivitate autorilor. Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv. contact@timpromanesc.ro
Contactați-ne: contact@timpromanesc.ro - tel.0753.937.268

ȘI MAI MULTE ȘTIRI

Datoria externă totală a scăzut în primele două luni din 2021

13/04/2021

Niciunul dintre monumentele românești înscrise în Lista Patrimoniului Mondial UNESCO nu...

13/04/2021

Filmul românesc „colectiv” a marcat reluarea proiecțiilor cu public la Cinemateca...

13/04/2021

CATEGORIE POPULARĂ

  • Stiri15427
  • Europa11858
  • Economic / Social8421
  • Evenimente7921
  • România6329
  • Cultura / Culte6051
All for Joomla All for Webmasters
© Copyright 2013 - 2021 - TIMP ROMÂNESC, realizat UltraSoft Systems, Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ
DIRECȚIONAȚI PÂNĂ LA 3,5%

DIN IMPOZITUL PE VENIT PENTRU ANUL 2020

FORMULARUL PRECOMPLETAT AICI

TERMEN LIMITĂ 25 MAI 2021

MAI MULTE ARTICOLE
Cultura / Culte

O universitate din Turcia vrea profesori moldoveni

Andras Rozalia -
09/01/2014
Universitatea „Bursa Orhangazi University”, fondată în 2011, angajează profesori universitari din Rep. Moldova, iar salariul este unul foarte atractiv. Acesta pornește de 4 500...

loading Anulare
Articolul n-a fost trimis - verifică adresele tale de email!
Verificarea emailului a eșuat., te rog încearcă din nou
Regret, blogul tău nu poate partaja articole prin email.