Un număr de 7.315 de autoturisme noi marca Dacia au fost înmatriculate în Franța în luna noiembrie 2013, în creștere cu 18% față de cele 6.199 de unități înmatriculate în perioada similară din 2012, arată datele publicate luni de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), precizează Reuters.
Vânzările auto în Franța au scăzut în noiembrie cu 4,4%, după două luni consecutive de creștere. Înmatriculările de autoturisme pe piața franceză au înregistrat un declin de 4,4% luna trecută, la 138.298 vehicule, după un avans de 2,6% în octombrie și de 3,6% în septembrie, a anunțat luni CCFA.
Vânzările Peugeot au urcat cu 4,5%, datorită lansării unor noi modele, cum ar fi 308 Compact și mini-SUV-urile 2008, în timp ce vânzările Renault s-au majorat cu 3,8%, sprijinite de cererea în creștere pentru modelul Captur.
Luna trecută, vânzările Volkswagen au scăzut cu 9,5%, ale Nissan cu 21%, iar Ford a înregistrat un declin de 24,6%, în timp ce vânzările grupului american General Motors și celui german BMW au scăzut cu 21,3% și, respectiv, cu 13,5%.
Comitetul constructorilor francezi de automobile a apreciat, luni, că piața auto din Franța va înregistra anul acesta un declin de 6%, după ce anterior CCFA estimase o scădere de 8% a vânzărilor auto în Franța.
Un număr de 79.865 de autoturisme Dacia au fost vândute pe piața franceză în perioada ianuarie-noiembrie, în creștere cu 8,4% față de cele 73.652 de unități din perioada similară a anului trecut. O creștere procentuală mai mare au înregistrat doar vânzările de autoturisme Lexus produse de Toyota (17,9%) și Fiat (10%). Cu toate acestea, în termeni de unități vândute, în primele zece luni, Lexus a vândut doar 2.633 de autoturisme în Franța. iar Fiat 43.620 de unități.
Înmatriculările de autoturisme pe piața franceză au înregistrat o scădere de 7,1% în perioada ianuarie — noiembrie 2013, la 1.614.606 vehicule, a anunțat CCFA. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piața auto europeană.