Facebook Mail Twitter Youtube
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Căutați
vineri, 11 iulie 2025
  • Despre noi
  • Colaboratori
  • Parteneri
  • Contact
Facebook Mail Twitter Youtube
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TIMP ROMÂNESC
TimpRomanesc.ro - E timpul tau! TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
  • Europa
    • Ucraina
    • Republica Moldova
    • Bulgaria
    • Serbia
    • Ungaria
    • Diaspora
  • America de Nord
    • Canada
    • SUA
  • Alte Comunitati
    • America Latina
    • Africa
    • Asia
    • Australia
  • România
  • Analize/Invitați
    • Analize
    • Invitați
  • Interviu
  • Video
Acasă Economic / Social Facebook și Instagram, anchetate la cererea Comisiei Europene
  • Economic / Social
  • Europa
  • Stiri

Facebook și Instagram, anchetate la cererea Comisiei Europene

De către
A.R.
-
01/05/2024 Data modificata: 30/04/2024
Acțiune
Facebook
WhatsApp

    La 30 aprilie, Comisia Europeană a inițiat proceduri oficiale pentru a evalua dacă este posibil ca Meta, furnizorul Facebook și Instagram, să fi încălcat Actul legislativ privind serviciile digitale.

    Președinta Comisiei, Ursula von der Leyen, a declarat: „Această Comisie a creat mijloace de protejare a cetățenilor europeni împotriva dezinformării și manipulărilor specifice din partea țărilor terțe. Dacă suspectăm o încălcare a normelor, acționăm. Acest lucru este valabil în orice moment, dar în special în perioadele de alegeri democratice. Marile platforme digitale trebuie să se ridice la înălțimea obligațiilor lor de a aloca suficiente resurse în acest sens, iar decizia de astăzi arată că ne confruntăm cu seriozitate în ceea ce privește conformitatea. Protejarea democrațiilor noastre este o luptă comună cu statele noastre membre. Astăzi, la Praga, doresc să mulțumesc prim-ministrului Fiala pentru rolul său activ în abordarea problemei la nivel european, precum și pentru declanșarea de către Belgia a mecanismului de urgență pentru schimbul de informații între statele membre.”

    Încălcările suspectate se referă la politicile și practicile Meta referitoare la publicitatea înșelătoare și la conținutul politic din serviciile sale. Acestea se referă, de asemenea, la indisponibilitatea unui instrument eficient de monitorizare a alegerilor și a discursului civic al terților în timp real înainte de alegerile pentru Parlamentul European, pe fondul deprecierii de către Meta a instrumentului său de informații publice în timp real, CrowdTangle, fără un instrument adecvat care să îl înlocuiască.

    În plus, Comisia suspectează că mecanismul de semnalare a conținutului ilegal din cadrul serviciilor („notificare și acțiune”), precum și căile de atac ale utilizatorilor și mecanismele interne de soluționare a plângerilor nu respectă cerințele Actului legislativ privind serviciile digitale și că există deficiențe în ceea ce privește furnizarea de către Meta a accesului cercetătorilor la datele aflate la dispoziția publicului. Deschiderea procedurii se bazează pe o analiză preliminară a raportului de evaluare a riscurilor trimis de Meta în septembrie 2023, pe răspunsurile Meta la solicitările oficiale de informații ale Comisiei (privind conținutul ilegal

     și dezinformarea, accesul la date, abonarea la politica privind interzicerea publicității și IA generativă), pe rapoartele disponibile public și pe analiza proprie a Comisiei.

    Prezenta procedură se va concentra asupra următoarelor domenii:

    Reclame înșelătoare și dezinformare. Comisia suspectează că Meta nu respectă obligațiile prevăzute în Actul legislativ privind serviciile digitale în ceea ce privește abordarea diseminării de reclame înșelătoare, a campaniilor de dezinformare și a comportamentelor neautentice coordonate în UE. Proliferarea unui astfel de conținut poate prezenta un risc pentru discursul civic, procesele electorale și drepturile fundamentale, precum și pentru protecția consumatorilor.

    Vizibilitatea conținutului politic. Comisia suspectează că politica Meta legată de „abordarea conținutului politic”, care demolează conținutul politic în sistemele de recomandare ale Instagram și Facebook, inclusiv fluxurile acestora, nu respectă obligațiile prevăzute în Actul legislativ privind serviciile digitale. Ancheta se va axa pe compatibilitatea acestei politici cu obligațiile în materie de transparență și de despăgubire a utilizatorilor, precum și pe cerințele de evaluare și atenuare a riscurilor pentru discursul civic și procesele electorale.

    Indisponibilitatea unui discurs civic în timp real și a unui instrument eficace de monitorizare a alegerilor de către terți înainte de viitoarele alegeri pentru Parlamentul European și de alte alegeri din diferite state membre. Meta se află în proces de defăimare a „CrowdTangle”, un instrument de informare publică care permite monitorizarea în timp real a alegerilor de către cercetători, jurnaliști și societatea civilă, inclusiv prin tablouri de bord vizuale în direct, fără o înlocuire adecvată. Cu toate acestea, astfel cum se reflectă în Orientările recente ale Comisiei pentru furnizorii de platforme online foarte mari privind riscurile sistemice pentru procesele electorale, în perioada alegerilor, accesul la astfel de instrumente ar trebui extins. Prin urmare, Comisia suspectează că, ținând seama de deprecația Meta și de întreruperea planificată a CrowdTangle, Meta nu a evaluat cu diligență și nu a atenuat în mod adecvat riscurile legate de efectele Facebook și Instagram asupra discursului civic și a proceselor electorale, precum și alte riscuri sistemice. Având în vedere raza de acțiune a platformelor Meta din UE (care reprezintă peste 250 de milioane de utilizatori activi lunar) și în urma alegerilor europene care vor avea loc în perioada 6-9 iunie 2024 și a unei serii de alte alegeri care vor avea loc în diferite state membre, o astfel de deprecație ar putea avea ca rezultat prejudicierea discursului civic și a proceselor electorale în ceea ce privește capacitățile de urmărire a erorilor și a dezinformării, identificarea ingerințelor și a suprimării alegătorilor, precum și transparența generală în timp real asigurată verificatorilor veridicității informațiilor, jurnaliștilor și altor părți interesate electorale relevante. Comisia își rezervă evaluarea naturii și a iminenței daunelor și se așteaptă ca Meta să coopereze cu Comisia prin prezentarea fără întârziere a informațiilor necesare pentru efectuarea unei astfel de evaluări. Comisia se așteaptă, de asemenea, ca Meta să ia rapid toate măsurile necesare pentru a asigura un control public eficace în timp real al serviciului său, oferind cercetătorilor, jurnaliștilor și funcționarilor electorali acces adecvat la instrumente de monitorizare în timp real a conținutului găzduit în serviciile sale. Meta este invitată, de asemenea, printr-o cerere de informații, să comunice, în termen de 5 zile lucrătoare, măsurile de remediere care au fost luate în acest scop. Comisia și-a rezervat dreptul de a lua măsuri în cazul în care acțiunile respective sunt considerate insuficiente.

    Mecanismul de semnalare a conținutului ilegal. Comisia suspectează că mecanismul de notificare și de acțiune al Meta, care le permite utilizatorilor să notifice prezența conținutului ilegal în serviciile sale, nu respectă obligațiile prevăzute în Actul legislativ privind serviciile digitale. Aceasta include suspiciunea că nu sunt îndeplinite cerințele prin care acest mecanism trebuie să fie ușor de accesat și ușor de utilizat. În același timp, Comisia suspectează că Meta nu a instituit un sistem intern eficace de soluționare a plângerilor pentru a depune plângeri împotriva deciziilor de moderare a conținutului luate.

    Dacă sunt dovedite, aceste deficiențe ar constitui încălcări ale articolului 14 alineatul (1), ale articolului 16 alineatul (1), ale articolului 16 alineatul (5), ale articolului 16 alineatul (6), ale articolului 17 alineatul (1), ale articolului 20 alineatul (1), ale articolului 24 alineatul (5), ale articolului 25 alineatul (1), ale articolului 34 alineatul (1), ale articolului 34 alineatul (2), ale articolului 35 alineatul (1) și ale articolului 40 alineatul (12) din Actul legislativ privind serviciile digitale. Comisia va efectua în mod prioritar o investigație aprofundată. Deschiderea procedurii oficiale nu aduce atingere rezultatului acesteia.

    Actuala inițiere a procedurii nu aduce atingere niciunei alte proceduri pe care Comisia ar putea decide să o inițieze cu privire la orice alt comportament care ar putea constitui o încălcare în temeiul Actului legislativ privind serviciile digitale.

    După deschiderea oficială a procedurilor, Comisia va continua să colecteze probe, de exemplu prin trimiterea de cereri suplimentare de informații, prin desfășurarea de interviuri sau inspecții.

    Inițierea procedurilor oficiale împuternicește Comisia să ia măsuri suplimentare de asigurare a respectării legislației, cum ar fi măsuri provizorii și decizii de neconformitate. De asemenea, Comisia este împuternicită să accepte angajamentele asumate de Meta pentru a remedia problemele ridicate în cadrul procedurilor. Actul legislativ privind serviciile digitale nu stabilește niciun termen legal pentru încetarea procedurilor oficiale. Durata unei investigații aprofundate depinde de mai mulți factori, inclusiv de complexitatea cazului, de măsura în care societatea în cauză cooperează cu Comisia și de exercitarea dreptului la apărare.

    Deschiderea procedurilor oficiale scutește coordonatorii serviciilor digitale sau orice altă autoritate competentă a statelor membre ale UE de competența lor de a supraveghea și de a asigura respectarea Regulamentului privind serviciile digitale în ceea ce privește presupusele încălcări ale articolului 14 alineatul (1), ale articolului 16 alineatul (1), ale articolului 16 alineatul (1), ale articolului 17 alineatul (5), ale articolului 16 alineatul (6), ale articolului 20 alineatul (1), ale articolului 20 alineatul (3), ale articolului 25 alineatul (1) și ale articolului 40 alineatul (12).

    Acțiune
    Facebook
    WhatsApp
      Articolul precedentPolițiștii de frontieră sunt pregătiți pentru minivacanța de 1 Mai și Paștele Ortodox
      Articolul următorMinistrul apărării naționale, la ceremonia de schimbare a comenzii Comandamentului facilității navale de sprijin Deveselu
      A.R.

      ARTICOLE SIMILAREDE LA ACELAȘI AUTOR

      Incredere trump
      Economic / Social

      INSCOP Research: Încrederea în lideri internaționali

      Economic / Social

      476 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

      Laserul de la magurele
      România

      Cercetarea de la Măgurele atrage atenția Centrului Internațional de Fizică Teoretică din Trieste

      Ion ceban
      Republica Moldova

      Din motive de siguranță națională, Ion Ceban și încă două persoane au interdicție de a intra pe teritoriul României

      Fortele navale1
      Alte comunitati

      România a preluat comanda Grupului operativ naval pentru combaterea minelor marine din Marea Neagră

      1 queen marie 10 11 july 2025
      Cultura / Culte

      Regina Maria a României, sursă de inspirație lirică pentru artiști britanici

      Lucia bran le feu prometheen 1
      Cultura / Culte

      Expoziția Le feu prométhéen a artistului Lucian Bran, la Galeria Macadam

      Despre violenta domestica
      Economic / Social

      INSCOP Research: Violența domestică la adresa femeilor

      Ecofin
      Economic / Social

      ECOFIN a luat notă de primul pachet privind reducerea deficitului bugetar propus de România

      iulie 2025
      L Ma Mi J V S D
       123456
      78910111213
      14151617181920
      21222324252627
      28293031  
      « iun.    
      Foto modul lucrator sezonier

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      Platforma naȚionalĂ despre vaccinarea covid 19
      VERIFICĂ TIMPII DE AȘTEPTARE LA FRONTIERĂ

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      Image0 jpeg

      LEGĂTURI UTILE

      • SENAT – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • CAMERA DEPUTAȚILOR – COMISIA PENTRU COMUNITĂȚILE DE ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
      • MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU ROMÂNII DE PRETUTINDENI
      • MINISTERUL SĂNĂTĂȚII
      • MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
      • DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ

      Newsletter TIMP ROMÂNESC

      Enter your email address:

      Delivered by FeedBurner

      MESAJ DE INTERES PUBLIC

      Buton nou atentionari

      CAMPANII NAȚIONALE

      Distruge zidul indiferentei

      SERVICII CONSULARE

      Sistemul SOLVIT

      Imagine 2022 01 30 160538

      PARTENERI

      1

      1

      1

      1

      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      1
      TimpRomanesc.ro - E timpul tau!
      TimpRomanesc.ro este un proiect media dedicat românilor de pretutindeni. Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ Responsabilitatea juridică în cazul editorialelor/opiniilor/articolelor redactate de invitații permanenți sau invitații speciali aparține în exclusivitate autorilor. Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv. contact@timpromanesc.ro
      Contactați-ne: contact@timpromanesc.ro - tel.0753.937.268
      Facebook Mail Twitter Youtube

      ȘI MAI MULTE ȘTIRI

      Incredere trump

      INSCOP Research: Încrederea în lideri internaționali

      Economic / Social 10/07/2025

      476 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

      Economic / Social 10/07/2025
      Laserul de la magurele

      Cercetarea de la Măgurele atrage atenția Centrului Internațional de Fizică Teoretică...

      România 10/07/2025

      CATEGORIE POPULARĂ

      • Stiri24089
      • Europa17743
      • Economic / Social13392
      • România12471
      • Evenimente8526
      • Cultura / Culte7963
      © Copyright 2013 - 2023 - TIMP ROMÂNESC, realizat UltraSoft Systems, Editor: Asociația CENTRU ROMÂN PENTRU INIȚIATIVĂ SOCIALĂ
      Translate »
      Administrează consimțămintele pentru cookie-uri
      Folosim cookie-uri pentru a optimiza site-ul dvs. și serviciul nostru.
      Functional cookies Mereu activ
      The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
      Preferințe
      Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
      Statistici
      Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
      Marketing
      The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
      Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
      View preferences
      {title} {title} {title}
      MAI MULTE ARTICOLE
      Incredere trump
      Economic / Social

      INSCOP Research: Încrederea în lideri internaționali

      A.R. - 10/07/2025 0
      Conform BAROMETRULUI Informat.ro – INSCOP Research, ediția a II-a, realizat în perioada 20-26 iunie 2025, 3 din 10 români au încredere în președintele SUA,...